
Utazás a koponyám körül
Egy csapat tudóspalánta gyűlik össze a sivatagban, hogy átvegye a neki járó elismerést, ám az eseményt megzavarja egy földönkívüli úrhajó érkezése. Wes Anderson egyedi világát több tucat A-kategóriás színész és színésznő kelti életre, az Asteroid City pedig egy újabb különleges filmélmény tőle. Elsősorban edzett és mindenre elszánt mozibajáróknak ajánlott! 
A múlt század közepén járunk, a helyszín a sivatag, ahol az egyetlen látványosság egy meteor kráter. Ide érkezik meg egy csapat ifjú zseni, hogy díjakat vegyenek át találmányaikért és felfedezéseikért. Nem meglepő módon az egész a hadsereg irányítása alatt történik, hiszen abban az időben minden tudományos eredmény a világbékét és az emberiséget, azaz az ellenség elrettentését szolgálta. Így válik teljesen természetessé, hogy a közelben rendszeresen kísérleti atomrobbantásokat végeznek. 
A filmben a COVID élményt ötvözték a hidegháborús paranoiával és a világűrbe való kijutás, az idegen létformák megismerésének vágyával. Tették mindezt úgy, hogy a szereplők még a Földön sem találják a helyük és nem ismerik sem magukat (pl. nem tudunk mit kezdeni a gyásszal vagy a szerelemmel), sem a másikat, legyen szó akár egy közeli hozzátartozóról (gyerek, após, szülő stb.), akár valaki – távolabbi – másról. A cselekmény gyakorlatilag tétova interakciók egymásutánja. 

Wes Anderson elméjében járva rá kell jönnünk, hogy az egész olyan, mint egy útvesztő, ahonnan lehetetlen kijutni, egy feladvány, amit lehetetlen megfejteni, ő mégis képes újra és újra elérni, hogy ne csak elfogadjuk ezt a tényt, de jól is érezzük magunkat közben. Nagyon keveseknek adatik meg, hogy a filmkészítés valamennyi szabályát felrúgva készíthetnek filmeket, Wes Anderson az egyik, az Asteroid City pedig szépen beleillik a sorba, még ha némileg el is tér a tőle megszokottól.


