It’s a Wrap! – játékteszt


iaw0

Fejlesztő: Chanko Studios; Kiadó: AMC Games; Platform: PC, Switch

Az It’s a Wrap!-ben újra átélhetjük a ’80-as évek Hollywoodjának filmes korszakát, ahol a rendezői székben maga a játékos üldögél.

Kevés filmkészítés vonatkozású játék látott napvilágot. A The Movies 2006-os megjelenése óta tartó nagy csendet legutoljára az idén áprilisban debütált, alacsony fogadtatásban részesült Moviehouse című tycoon törte meg, de ezúttal egy egészen más típusú játékban csillogtathatjuk meg rátermettségünket. Az It’s a Wrap! egy olyan logikai platformer, amiben előre megtervezett akciójeleneteket koreografálhatunk meg. Történetét az 1980-as évek rajzfilmsorozatai és hollywoodi produkciói ihlették, melyben a Johnny nevű filmsztárt irányítjuk, aki a teljes kiégés küszöbén leforgat zsinórban három különböző műfajú, de alacsony költségvetésű akciófilmet.

iaw1

Feladatunk voltaképpen két részből tevődik össze. A képernyő alján lévő csúszká(ka)t úgy kell bal vagy jobb irányba tologatnunk, hogy a felvétel indítása után a megadott időintervallumon belül karakterünkkel biztonságban eljussunk a kiindulóponttól a sárga zászlóig – ami tehát a csapót jelenti. A csúszkákkal lényegében egyfajta időzítést állíthatunk, vagyis pozicionálhatjuk vele, hogy a csapdák vagy a gonosztevőket alakító színészek melyik pillanatban végezzék el teendőjüket. A maximum egy percen belül megoldható pályák végére egyetlen fix mozdulatsorral juthatunk el, tehát nincs több megoldás, mint mondjuk egy narratív fejtörő címben.

iaw4

A hosszabb szintek viszont elég bonyolultnak bizonyultak, ezért a pörgésre vágyó játékosoknak semmiképpen nem ajánlanám tesztalanyunkat. Ha valahogyan elbaltáztunk egy szcénát, nincs okunk pánikba esni, ugyanis akárhányszor újra próbálkozhatunk. Inkább a türelmünk lehet az, ami véges, hiszen egyik-másik fejezet a precizitást igénylő mivolta végett rendesen túl lett gondolva, de hasonló lehet egy jóféle akciófilm rögzítése is – legalábbis, ha CGI helyett praktikus effekteket használnak. Mint korábban említettem, karrierünk három különböző mozin át bontakozik ki, melyeken fejenként 8 különböző etapon szorgoskodhatunk, és cseppet sem nehéz kitalálni, hogy honnan érkezhetett az inspiráció. Az Indiana Jones és a végzet temploma vagy a Kacsamesék egyes részei simán beugorhatnak. A munkálatok között humoros átvezető animációk színesítik a sztorit, ahol szóba kerül többek közt a kritikai fogadtatás vagy a büdzsé, de ezekre természetesen nincs ráhatásunk.

Jól kivihető a képek és az előzetes alapján, hogy az It’s a Wrap! grafikailag nem nagy durranás, mintha egy rajzfilmre hajazó, alacsony színvonalú Java fejlesztés elevenedne meg előttünk. De nincs ezzel semmi baj, mivel természetesen nem kell mindegyik játéknak fotórealisztikus külcsínnel rendelkeznie, és az alkotók is ennek szellemében tákolták össze bemutatkozó alkotásukat. Hangyányit több pályával és olykor lazább feladványokkal maradandóbb lehetett volna, azonban jelenlegi formájában nem több egyszeri időtöltésnél.

5.szék

 

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Shotgun King: The Final Checkmate – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk 73 érdekesség a 73 éves Bill Murray nem hétköznapi életéből
Következő cikk Ki várta? Itt a Valami Amerika sorozat előzetese