
Felesleges remake az út szélén
Doug Liman furcsa egy rendező, a neve nincs annyira a köztudatban, holott folyamatosan dolgozik, szinte minden évben kijön valamivel. Ezek többynire eltűnnek a középszer süllyesztőjében, de olykor azért a vászonra tesz valami igazán maradandót (Nyomás, Bourne-rejtély, A holnap határa) is, ám alapvetően megmaradt iparosbak, aki csak végzi a dolgát. Legújabb filmje az 1989-es Országúti diszkó újragondolása, ami bár anno nem volt nagy siker, de idővel kisebb kultstátuszba került. A régi film producerével, Joel Silverrel közösen 35 évvel később úgy érezték érdemes ezt még egyszer elmesélni.

Az egyik pozitívum maga a humor: a film érdekes módon nem annyira komoly és nagy ritkán Crank-szerű abszurditásba is képes átmenni és ezek a pillanatok meglehetősen jól működnek. Ezenfelül a verekedések mind nagyon energikusak és meglátszik, hogy foglalkoztak ezekkel a jelenetekkel. Conor McGregor, a híres MMA-harcos első filmszerepében hatalmasat ripacskodik, de a szuper arrogáns, eszelős terminátor-szerű karaktere simán illeszkedik a koncepcióhoz. Azonban a legjobb mégis csak Jake Gyllenhaal: durva, ahogyan kipattintotta magát (mondjuk nem először) és a fellépése, mozdulatai és az az őrült tekintete megbabonáz. Egy másodpercig nem lehet kétséges, hogy már gyerekkorától fogva verekedésből élt, annyira hiteles minden egyes reakciója.



Összességében meglehetősen középszerű lett az újragondolt Országúti diszkó. Az erőt itt Gyllenhaal jelenti és ő teszi nézhetővé ezt a meglehetősen átgondolatlan katyvaszt. Kár az egészért, mert tisztességesebb forgatókönyvvel és egy lelkiismeretesebb és bátrabb rendezéssel akár egy új kultfilm is lehetett volna belőle. Így viszont semmi más nem fog megmaradni bennünk, csak Jake és a forgatási helyszínek, na és természetesen Florida leghíresebb fája, Fred.
U.i.: Érdemes megnézni, hogy mi a könyvesbolt melletti üzlet neve. Ez azoknak szól, akik ismerik az eredeti filmet.


