Minishoot’ Adventures – játékteszt


Fejlesztő: SoulGame Studio; Kiadó: SoulGame Studio, IndieArk; Platform: PC

Két jól ismert és kedvelt műfajt, a felfedezést és a lövöldözést mixeli össze a Minishoot’ Adventures, de olyan ügyesen, hogy órákra a képernyők elé szögez.

Imádom stílusos, de minimalista megjelenéssel bíró játékokat. Nagyon nehéz úgy megalkotni egy ilyen virtuális világot, hogy vonzóan fessen és hívogasson, de a Minishoot’ Adventuresnek abszolút sikerül. Elég ránézni a screenshotokra, hogy a lövöldözős játékok szerelmeseinek a szájában összefusson a nyál. Olyan, mintha egy régi 8 bites felülnézetes shootert látnánk, csak nem öklömnyi pixelekből álló grafikával (nagyon helyesen), hanem szépen, modern időkhöz méltóan megrajzolva.

De van itt más is, ami miatt a játék különleges, az pedig a felfedezős szegmens, ami a Minishoot’ Adventurest egyedivé teszi. A készítők (két francia fickó) kimondottan a Legend of Zeldát tartják fő inspirációs forrásnak, így egy hatalmas terepet kapunk, amely telis-tele van érdekességekkel. Bármerre elindulhatunk, legfeljebb a képességeink jelentenek majd akadályt. A kis űrhajónkat ugyanis több szinten is fejleszteni lehet és bizony némelyik részhez való továbbjutáshoz szükség lesz az új skillekre (akár hogy kirobbantsunk egy falat erősebb lövés fajtával, vagy át tudjunk ugrani nagyobb szakadékokat, esetleg szimplán erősebb arzenálhoz az ellenfelek miatt.

A négy nagyobb szegmensre szakított terepet fokozatosan fogjuk megismerni, már a térkép darabjait is úgy kell majd felkutatni mindenféle rejtett zugokban, barlangokban. Közben pedig hamisítatlan bullet-hell shooter orgia vár ránk, négy hatalmas főellenféllel, amelyek alaposan próbára teszik mind az ügyességünket, mind a türelmünket. Szerencsére a SoulGame duója mindenkire gondolt és az alap (néhol kőkemény) nehézségi szintet azért többféle módon is skálázhatóvá tették (van célzás rásegítés és autofire és még sok minden más), hogy akinek esetleg beletörik a bicskája, annak ne kelljen félre dobnia az egészet. Külön jópofa, hogy a kiosztott fejlesztésekről visszaszedhetjük a kristályokat, hogy új, egészen más leosztásban használjuk fel újra. Néha gyorsabb sebességre, néha nagyobb tűzerőre, alkalmasint meg nagyobb lőtávolságra lesz ugyanis szükség.

Nagyon jó móka a Minishoot’ Adventures és az említettek mellett ezt az is megtámogatja, hogy az egyszerűbb látvány miatt semmilyen performance gond nem akad, ami igen fontos a reflex alapú játékoknál. Az irányítás is nagyon kényelmes, teljesen intuitív. A terepen való száguldozás kifejezetten élvezetes – eleinte még óvatosan, minden akadályt figyelembe véve, később pedig a vízen siklás képességét elnyerve, fejlesztésektől duzzadtan sokkal magabiztosabban. A játékidő nagyjából jó tíz órára rúg, de csak rajtunk (és ügyességünkön) múlik, hogy mennyi időt töltünk el, ebben a hangulatos kis világban.

10 9

Legutóbb ezt teszteltük:

Unleaving – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Unleaving – játékteszt
Következő cikk 15 éves a Guy Ritchie rendezte Sherlock Holmes kapott egy vicces visszatekintést és a folytatása is