
A tökélyre fejlesztett kommersz igazi érzelmei
Megpróbáltam tisztázni magamban a Bridgerton-ellentmondást, mert a bennem élő bölcsész meg akarja vetni ezt az egész felhajtást, míg az ugyanott bennem élő fáradt nő felsóhajt, elővesz egy jégkrémet, és elindítja újra. Értelem és érzelem harcáról lenne szó, vagy a megosztottságot generáló marketing miatt egy egyszerű pénzügyi sikerről? Lehet érzelmek nélkül vizsgálni ezt a sorozatot? Megpróbálom.
Az 1. évad a Covid kitörésekor érkezett, amikor az embereknek elementáris késztetésük volt valami igazit csinálni (emlékszünk még az egymásnak küldött büszke kovásznevelős képekre?), és ugyanakkora vágy volt a menekvésre is. Úgy hiszem, hogy a hatalmas népszerűség meglepetésszerűen érte őket, habár mindent megtettek érte, de azóta tudatos építkezés folyik. A közösségi médiában az évad tényleges hosszának sokszorosa a promóciós anyag, ráadásul senki sem beszél ki, mindenkiről az sugárzik, hogy rajong a munkájáért, és miért ne tenné: ha nem jön közbe semmi, hosszútávú szerződés köti a világ egyik legnépszerűbb sorozatához, amiben egyszer eljön az ő főszerepe is.
Egyrészt fontos feladatot lát el: megmutatja a más bőrszínű, vagy testalkatú lányoknak, hogy ők is lehetnek lányregények főszereplői, habár azonnal a szemére is lehet vetni, hogy ugyanazt a kilúgozott tündérmesét adja el nekik is. De ez is csak ránézésre igaz. A főszál mellett ott van a rengeteg szerethető és érdekesebb háttérrel megírt mellékszereplő is, akik közül lehet kedvencet választani, ráadásul a hosszútávú építkezés miatt belőlük egyszer főszereplők lehetnek, és így végül senki sem marad hős nélkül. A színészválasztás pedig (néhány kevésbé sikerülttől eltekintve) egészen elképesztő, tehetséges fiatal brit színésznemzedék adja a derékhadat, többen színházból érkeztek. (Azt gyanítom, hogy olyan sztárkeltető lehet majd ez is, mint korábban a Trónok harca volt.)


Az 1. évadhoz képest szorosabb, mégis szerteágazóbb a történetvezetés. A színészek jók, még a legképtelenebb helyzeteket is elhiszem nekik. (Jonathan Bailey nemrég alakított elképesztőt az Útitársakban, Simone Ashley már a Szexoktatásban is meggyőző volt.) Az erotika pedig ugyanúgy fontos építőköve ennek is, habár ezt talán már ki sem kell emelni: ez az egyik védjegye (a könyveknek is). A népszerűség pedig nem ártott meg a készítőknek, egységesebb és pontosabb szezont kaptunk a korábbihoz képest, ami valószínűleg még így is csak egy ígéret a jövőre nézve. Mert rajongható, szerethető, vagy akár titokban nézhető, de nem megkerülhető sorozat ez, és főleg nem lehet érzelmek nélkül beszélni róla, hiszen ez az egyetlen deklarált célja. Az örömszerzés.


