
Apák bűne, fivérek sorsa
A Fekete nyúlról röviden írhattunk volna ennyit is: ez egy elcseszett történet egy elcseszett világból, kicseszett szépen elmesélve. Mindezek alatt pedig ott dobog a szeretet és gyönyörű-lassú karakterdráma. Nem csak Jude Law és Jason Bateman sorozata ez, vagy Laura Linney rendezői karrierjének folytatása, hanem a színészet ünnepe. Miközben mind a 8 része sötét, gyomorszorítóan esendő és érdekfeszítően borzasztó végig. Nem nyomorpornó, annál sokkal igazabb. Ínyenceknek és a szuperhősfilmekben megcsömörlötteknek is ajánljuk.

Jude Law alakítja a sikeres, míg Jason Bateman a sikertelen testvért, akiknek az élete újra összefonódik egy krízis miatt, pedig még a régi sérelmeiket sem dolgozták fel. Körkörösen mesél a sorozat, egyre mélyebbre tágítva a gödör alját, ahova mind beleesnek idővel, de az is lehet, hogy nem is voltak eddig sem máshol. Hiszen mi volt az első rossz döntés az életükben? Senki sem tudja, csak görgetik egymásra a rosszabbnál rosszabb megoldásokat. Miközben nézőként azt érezzük, hogy alapvetően mindenki téved, és mindenkinek igaza is van közben, még az egymással szemben lévőknek is. Ez pedig elég ritka a szórakoztató alkotásoknál, több is ez, mint egy szokványos akciósorozat.


Rosszat nem is igazán tudnánk mondani ellenpontozásként, mégis biztosak vagyunk benne, hogy lesznek olyanok, akiknek egyszerűen csak nem tetszik majd, mert nem elég gyors vagy nem elég szórakoztató (habár a humornak sincs híján), de nem is célzott meg mindenkit. Viszont a Fekete nyúl mindent beváltott, amit ígért, az ötletét a lehető legteljesebben és legjobban valósította meg, nekünk nem is maradt hát hiányérzetünk.


