
Elveszíteni az elveszíthetetlent
A Philippo fivérek a Beszélj hozzám! sikere után egy újabb horrort készítettek, ami egy hozzájuk közelálló tragédiája miatt a zsigerekig hatoló gyász és a dühös tehetetlenség filmje lett végül. A Hozd vissza őt lassú gyomros a nézőknek egy magányos és kétségbeesett történetben, ráadásul újabb bizonyíték Sally Hawkins zsenijére is. 
A Hozd vissza őt főszereplője is egy ilyen a nehezen feldolgozható tragédiának a túlélője, Laura (Sally Hawkins) korábban is a gyerekvédelemben dolgozott, és jelenleg is fogad gyerekeket, még azok után is, hogy nem olyan régen elvesztette az egyetlen lányát. Őhozzá kerül majd a film legelején megismert, újonnan megárvult testvérpár is, Piper (Sora Wong), aki szinte teljesen látássérült, és a mostohabátyja Andy (Billy Barratt), aki idővel szeretne a lány gyámja lenni.
A film történetét nem is meséljük tovább, de akár sejthető is, a készítők nem a titokzatosságra fektették elsősorban a hangsúlyt. Ráadásul nézőként sem baj, ha mi már féljük azt, ami várható, hiszen a tényleges főszereplők itt a gyerekek, akik közül az egyik ráadásul még csak nem is láthatja maga körül az egyre rázáródó világot. Az ő lassú ébredésük az igazán ijesztő a történetben.
Az élet írja a forgatókönyvet, halljuk sokszor, és ez itt is hasonlóan történt: a Philippou testvérpár a forgatás előtt vesztette el egy gyerekkori jóbarátját (a filmet is neki ajánlották), és ez alapjaiban változtatta meg a rendezés tónusát. A magányos ház és a zseniálisan érzékenyen játszó Sally Hawkins lányos anyás, színes ruhái, és az ajtóban lógó rózsaszín műanyaggyöngyök által sugárzott hiány végig ott van a többi képkivágásban is. A kamera lassan mozog, miközben a tapogatózó szereplőket kíséri. Kimondottan ijesztő jelenet kevés akad, ám a vészjósló hangulat viszont szinte az első pillanatoktól kitapintható. Mégsem ez marad majd velünk végül, hanem az utolsó képek kétségbeesett szeretetének a szépsége, bármennyire is borzasztó lesz nézni.


