
Karakterdráma egy egyetemi zaklatás túloldalán
Luca Guadagnino (Szólíts a neveden, Challengers, Queer) Vadászat után mozija kapott hideget is, meleget is, de az előzőből többet. Pedig ő kétségkívül jó rendező, és ez a film sem olyan rossz, mint a híre. Habár nem egy közönségdarab, ezt elismerjük, és a témája ellenére sem #metoo film, ehelyett inkább egy lassú politikai-, vagy sakkjátszma intelligens emberek között, akiket Julia Roberts, Ayo Edebiri, Andrew Garfield, Michael Stuhlbarg, Chloë Sevigny alakítanak.

Ebben a két filmben is óvatosan kezelik ezt a helyzet: A vadászatban egy figyelmet és szeretetet kicsikarni akaró kislány áll bosszút, míg ebben a friss filmben egy közepes képességű, de privilegizált helyzetben lévő egyetemista (Ayo Edebiri) állítja azt az egyik tanáráról (Andrew Garfield), hogy visszaélt a helyzetével, de ugyanilyen gyerekes célból: szeretetet-azonosulást akar kicsikarni a professzorától (Julia Roberts).
Ám nem csak a színészek viszik el a hátukon az egészet: a ritmus is kényelmes, ha a néző beleszokott, a képek gyönyörűek és megkomponáltak, a zeneválasztás igényes, a berendezés, a jelmezek figyelemre méltóak. A miliő sokaknak idegen lehet, ezért akár taszító is, de nem is a megszerettetés volt a cél, inkább a nagyító alatti alapos vizsgálat. Ugyanis Luca Guadagnino csak megmutatja nekünk ezeket az embereket, mi pedig a legszűkebb környezetükben vizsgálhatjuk meg őket különböző oldalukról, és ettől függően dönthetünk arról, hogy mit is gondolunk róluk. Semmi sincs a néző szájába rágva, ráadásul nem sok minden történik: jönnek-mennek, esznek (sokat és jókat), isznak, dohányoznak, felébrednek és elalszanak. Miközben minden rezdülésükkel, érintésükkel, de még a ruháikkal, vagy a kamerától való távolságukkal is mondanak valamit.


