

Ami arcpirító benne, hogy a színészeknek mennyire nincs mit pirítaniuk, a gárda nagy része egy pofával játssza végig az egész minisorozatot. Waleran bíboros Eddie Murphy-sen felhúzott szemöldökét lebegteti unos-untalan, pedig karaktere, ez a minden cselszövés mögött álló kígyó, aki ugyanakkor féli is az istent és rendre korbácsolja magát feloldozást remélve, ennél izgalmasabb forma. Jankó a szellemi fogyatékos filmes figurák enyhén tátott szájával csodálkozik rá nőre, háborúra egyaránt; William Hamleigh arckifejezését pedig alapvetően az a rettegés és ebből fakadó harag határozza meg, hogy mikor fog anyja megint belenyúlni a gatyájába – igen, ez egy elég furi család a történetben, de hát sötét a középkor. Vagyis a relatíve bonyolult viszonyok szereplői maguk is többnyire összetett alakok, s hogy ezzel szemben az őket formáló színészek nagy része ennyire nem volt képes felnőni a feladathoz, az meglepő és dühítő. Matthew Macfadyenre és Rufus Sewellre ez nem vonatkozik, ők nem felejtették el, hogy színjátszás volna a feladatuk.
A katedrális alapvetően nyolc epizódra bontva mes


No Comment