
Az Oscar-díjra montírozás elmélete
A film elején azért nem látható a „megtörtént események alapján” felirat, mert teljesen felhígították a történteket, ellenben a másik Oscarra jelölt brit életrajzi mozival.
A legenda szerint Anthony McCarten olvasni kezdte Jane Hawking: Music to Move the Stars című memoárját, amiben férjével, Stephen Hawkinggal eltöltött húsz esztendejét írta le. Még a végére sem ért, amikor megfogalmazódott benne, hogy forgatókönyvet ír belőle, és amint kiolvasta, felült egy Cambridge-be tartó vonatra, és bejelentés nélkül becsöngetett Jane Hawking ajtaján. Egy kis huzavona után, így született meg a mindenség elmélete.
Ha elvonatkoztatunk a könyvtől, akkor fogunk hozzá visszajutni. Ugyanis az érzelmeket, a feszültséget, csak sejteti a cselekmény, úgy ahogy az évszámokat is, ami akaratlanul is ahhoz vezet, hogy fellapozzuk az életük eredeti történetét, mert a látottakból nem fogjuk megérteni a motivációikat. Mindezek ellenére a film egy bizonyos érzelmi szinten marad, nem siklik ki és válik csöpögősen giccses drámává, ám ez így is egy érdekes ember, még érdekesebb élete, amit meseszerűre színeztek.


