
A II. világháború amerikai hadseregének, azon belül a 101. számú légi hadosztály 506. számú ezredének tagja lenni nem azt jelentette, hogy az ember hős lett, azt viszont igen, hogy hősökkel szolgált együtt. Legalábbis az HBO 2001-es minisorozatában így emlékeznek vissza azok a veteránok, akik valóban megjárták azt a pokoli háborút, amit mi már csak könnyedén magolunk a törikönyvekből.

Az elit alakult 10 része három éven át készült, a színészek maguk is kőkemény katonai kiképzésben részesültek, a forgatókönyv magvát a veteránokkal készült interjúk, korabeli levelezések és híradásokon szolgáltatták. Folyamatos volt az egyeztetés a forgatás alatt is a még élő egykori hősökkel, hiszen gyakorlatilag őket mutatták be; a sorozat minden egyes epizódja velük indul. A már megöregedett katonák egy-egy rövid mondattal mesélik el az aktuális rész egy szakaszát a főcím előtt, ezáltal még valóságosabbá formálódik az egész történet és hitelesebbé a sorozat. Bár nem szerepelnek sokat a képernyőn, az a pár perc mégis teljesen megindítja a nézőt, amikor egy emlékképet látunk az arcukon újra előjönni, ami annyira őszinte és szomorú, hogy ökölbe szorul az ember gyomra. 
A sztori az Easy századról szól, amely az az ejtőernyős alakulat volt a II. világháborúban, akik 1942-ben részt vettek azon a georgiai kiképzésen, ami nagyszámú önkéntesekből verődött össze. A katonák egy nagyon kemény kiképzésen vettek részt mielőtt leszálltak volna Normandia partjainál, majd azután Hollandián és Belgiumon keresztül eljutottak Németországba és részt vettek a Sasfészek-bevetésen. A történetet végig lineárisan vezetik, ragaszkodva a valósághoz. Teljesen életszerű, követhető, élvezhető, nem tud unalmas lenni, az őszinte dráma és a pillanatokra előbukkanó legkeserűbb és mégis minőségi humor végig nagyon magasra teszi a lécet.

A képek, a vágások, a zenék, az egész sorozat látványvilága, azok a sebek, ahogy látod a húst, a natúr ábrázolást, ahogy átmegy valaki fején a tank vagy lerobban valaki ujja mind a Ryan közlegény megmentése nívóját idézik. Ráadásul, ahogy ezt mind összekötötték teljesen életszerű mozdulatsorokkal, ahogy egy lövés után véres remegő kézzel, de mégis némi élet iránti flegmasággal rágyújtanak remegve egy szál Lucky Strike-ra, az valami mesteri. Minden jelenet egy sokk; ráadásul rengeteg főszereplőt mozgat meg, igyekszik minden részt valaki szemszögéből elmeséli, és soha nem hoz valódi megkönnyebbülést, csak pillanatokra, pont úgy, mint ahogy azt a háború is tehette ezekkel a katonákkal.
Aztán újra elszabadul a káosz, amiben mégis hihetetlen a fegyelem és hiába ismerjük ennek a történetnek a végét, mégis rettenetesen izgulunk és borzadunk el őszintén. Ezt átélni és pláne túlélni, ezt akarja megmutatni Az elit alakulat. Ráadásul hiába látjuk az egészet Amerika szemszögéből, most nem azt a zászlólobogtatós fellengzőséget kapjuk hozzá, amivel mindig könnyen rontanak a minőségen. Ez a sorozat nem moralizál, hanem bemutat. Tudja jól, hogy a tények és a különbözően megélt történetek pont elegek ahhoz, hogy átérezzük amit mondani szeretne. Ahogy várják, hogy lőjenek, vagy őket lövik, ez a monotonitás, ami mégis olyan mennyiségű adrenalinnal párosul, hogy a legszélsőségesebb lelki halmazállapotokat varázsolja a képernyőre.
Ami felteszi az i-re a pontot az kétségkívül a színészek, hihetetlenül jó a kémia köztük és mindenki mintha élete alakítását hozná. Ráadásul rengetek olyan sztár szerepel benne, akinek a neve mára sokat mond és meglepő rádöbbenni, hogy szerepeltek Az elit alakulatban. Ilyen például Damian Lewis (a Homeland sztárja) vagy Michael Fassbender, David Schwimmer a Jóbarátokból, Tom Hardy, James McAvoy, Simon Pegg, Colin Hanks, Michael Cudlitz (The Walking Dead), Jimmy Fallon komikus és Dominic Cooper (a Preacher főszereplője).
Az elit alakulat egy borzasztóan hiteles és minőségi történelmi minisorozat, ami bármikor újranézhető és ami nagyon pontosan mutatja be, hogy a legnagyobb ellenség az a háború.


