
Matthew McConaughey harmadik alkalommal ered az arany nyomába, ezúttal igaz történet alapján, szerencsehozó (piszkos)fehér fecskéje, némi túlsúly és erősen hulló hajszálak társaságában. Igazi jutalomjáték egy hatalmas botrányról, amire jó eséllyel már az érintettek sem emlékeznek, így éppen ideje volt felidézni.
Amióta az emberiség kapcsolatba került az arannyal, azóta a rabja. Birodalmak jöttek létre általa és tűntek el a semmibe, hódítások, csábítások állandó szereplője, vallások és ideológiák nélkülözhetetlen eleme, de sokáig a globális pénzügyi rendszer is rá épült. Pedig igazából semmire sem jó azon kívül, hogy templomokat és nőket lehet(ett) vele feldíszíteni, hiszen az elektronikai ipar nem tekint olyan nagy múltra vissza. Filmünk főhőse, Kenny Wells (Matthew McConaughey) ugyanúgy az arany rabja, a nagyapja által alapított cég a kisbefektetők pénzét felhasználva kutatja fel az érclelőhelyeket, de most éppen nem megy valami jól. Egyedül barátnője, Kay (Bryce Dallas Howard) és néhány kollégája tartanak ki mellette. Utolsó értéktárgyain túladva felveszi a kapcsolatot egy hozzá hasonlóan éppen mélyponton lévő geológussal Michael Acostával (Edgar Ramirez), hogy együtt vegyék be az indonéz dzsungelt és mit ad isten – a független laborba beküldött minták alapján -, töménytelen mennyiségű aranyat találnak. A cég felfut, megjelenik a tőzsdén és számolatlanul dől a pénz. Nagy ház, limuzin sofőrrel, drága ruhák, fogadások, kaviár, pezsgő, gyönyörű nők és persze a konkurencia, hol egy sokkalta nagyobb cég, hol pedig az indonéz kormány képében. Aztán egy szép napon minden megváltozik, a lufi kipukkad. 

Az ilyen és ehhez hasonló, a közelmúltban megfilmesített, based on a true story, illetve based on actual events típusú történetek valószínűleg az Egyesült Államokban (vagy Kanadában) is csak a téma iránt igazán érdeklődők előtt ismertek, ugyanakkor minden jellegzetességük ellenére általános emberi tulajdonságokról szólnak, és általános tanulsággal szolgálnak. Természetesen a fogyaszthatóság, a szórakoztató jelleg érdekében a valós történetből gyakran csak morzsák maradnak, de mégis úgy tűnik, hogy a legjobb sztorikat még mindig az élet írja.



