
Zombi teaparty

Bafta-díjat is tudhat magáénak a sorozat, ami könnyen betudható egy miniszériának is, ugyanis az első évad csupán három részes, a második már kicsit több, hat résszel dolgozik. Utópisztikus és kegyetlen ábrázolása tényleg erőteljesen azt az érzést váltja ki a nézőből, mintha egy Black Mirror résszel lenne dolga. A brit hangulat a szokásos lendülettel és határozottsággal nyomja rá a pecsétjét a sorozatra. Itt most persze nem a Big Benre vagy a királyi családra kell gondolni, hanem a szar időre, ami mindig olyan varázslatosan nyomasztó hangulatot teremt, plusz a gondosan megválasztott zenére, ami még egy szintet emel az ember érzelmi halmazállapotán. Illetve arról a jellegzetes angol mozdulatsorról van szó, ami összetéveszthetetlenül és nagyon komolyan véve teremti meg a drámai világot. A humorral itt nem kell számolni, nem jellemzi a sorozatot, de nagyon ritkán egy pillanatra bedobnak egy poént, aminek mégis van keresnivalója a jelenetben és valóban vicces.

Ez mind szép és jó lenne, ráadásul egy ötletes szatírának is beillik az alapötlet, azonban a társadalom (és néha a család is) elég vegyesen reagál. Ez persze érthető, mert a rehabilitáció előtt ezek a zombik embereket öltek, ami attól még gyilkosságnak számít, hogy nem voltak épp a tudatuknál.
Az In the Flesh egyik legnagyobb jellemzője, hogy nagyon lassan csepegteti az információt. Nem tudjuk pontosan, hogy mi történt, nem értjük az elején mindenki motivációját, nem ismerjük a személyes tragédiákat és csak óvatosan elejtett infókból körvonalazódik a kép. Ráadásul nem is feltétlenül ez a lényeg. A főszereplő egy fiatal zombi fiú, aki visszakerül a szüleihez, akik próbálnak úgy tenni, mintha mi sem történt volna, ez azonban borzasztóan nehéz, hiszen pont abban a faluban élnek, ahol a legnagyobb a gyűlölet és az ellenérzés a zombik társadalomba való visszaszoktatását illetőleg. A helyi arcok leginkább a határvadászokhoz hasonló csoportokat hoztak létre és szörnyekként kezelik a zombikat továbbra is.

Az In the Flesh egyik hibája azonban ott van az erősségei között is, ugyanis nagyon lassú. Vannak benne történetek, de inkább csak ábrázolni akar egy-egy szituációt. Néha túlságosan elhúzzák, hogy érzelmeket váltsanak ki és annyira nem biztos, hogy sikerül a szereplőknek megszerettetniük magukat, hogy ezt elérjék. Az egész érzelmes zombiskodás valahogy csak nagyon ritkán éri el tetőpontot és korántsem annyiszor, amennyiszer azt a készítők szerették volna.
A sorozat azonban mindenképpen eredeti és újszerű, akkor is ha százszor lerágott csont ami a témáját és annak kivitelezését illeti. A sminkek, a hangulat, a kisvárosról mutatott nagytotálok és a rész végi levezetőzenék mind borzasztóan igényesek és a kívánt atmoszférát teremtik meg.


