Fejlesztő: Parley Games; Kiadó: Parley Games; Platform: PC
Minden eredetiséget nélkülöző ügyességi játék a Soulbound: haragudni csak egy kicsit tudunk rá, mert hát azért mégiscsak egy ember készítette.
Megjelent a Soulbound nevű indie platformer, amiről kétségkívül első ránézésre az idén 10. születésnapját ünneplő Limbo jut eszünkbe. A minimalista, ámde zavarba ejtően hatásos külcsínnek és játékmenetnek köszönhetően a Playdead ugrálós játéka hamar megtalálta rajongói bázisát. Ezzel szemben itt egy szinte majd’ legtöbb összetevőt figyelembe véve koppintás, melyet lényegében azért lehet szeretni, amiért a dán csapat mesterműve felejthetetlenre sikeredett.
Örömünk csak részben könyvelhető el pozitívan, ugyanis a Parley Games debütáló dolgozata egyáltalán nem mondható formabontónak, mint elődje. A játékban Limbo hősének elveszett „ikertestvérével”, vagyis egy kissráccal kell szaladgálnunk, midőn az átjárókba való belépéshez három különböző fényes gömb megszerzése a célunk. Mindeközben leszakadó indák, széteső állványok és hatalmas szörnyek hátráltatják előre haladásunkat, de ezen felül zsebre vághatunk olyan világító golyókat is, melyekkel duplán ugorhatunk, szellemként akadályokon haladhatunk át vagy akár visszapörgethetjük az időt. Így a darabjaira hullott dolgokat visszaállíthatjuk eredeti, sértetlen állapotukba, de visszaugorhatunk az időben jómagunk is, amolyan Prince of Persia: Sands of Time stílusban.
Zene és hang szempontjából hibátlan a Soulbound, viszont a klisékkel, valamint önismétlő küldetésekkel megspékelt játékmenet felépítése nagyjából ennyiben kimerül. Történetet sajnos keresve sem találhatunk és elég kevés benne az értékelhető ötlet, ezért tesztalanyunk felfogható amolyan látványos tech demóként, amit egy kezdő, de a fejlesztési naplót böngészve lelkes alkotó készített.
Legutóbb ezt értékeltük: