Fejlesztő: KIWIWALKS; Kiadó: ININ Games; Platform: Nintendo Switch
Azt mondják a jó dolgok kis csomagolásban érkeznek és ez maximálisan igaz a WitchSpring 3 Switch-es debütálására.
Nem vagyok oda a boszorkányos cuccokért, de a jrpg-ket a 90-es évek vége óta igyekszem a lehető legnagyobb kanállal falni, így természetesen a WitchSpring3 sem maradhatott ki a felhozatalból. Sajnos eddig nem is ismertem a dél-koreai szériát, ami eddig mobilon hódított, így a korábbi epizódoknak is kénytelen voltam utána nézni. Szerencsénkre a sorozat mögött álló csapat fáradhatatlanul ontja az új részeket. A negyedik etap, mobilon már 2019 decembere óta elérhető, és javában készül a WitchSpringR is, 2022-es megjelenési dátumot kitűzve. Na de lessük meg, hogyan is sikerült a Nintendo hibrid konzoljára varázsolni a WitchSpring3 Re:Fine – The Story of Eirudy című alkotást.
A cselekmény a korábbi két rész Vavelia nevezetű kontinense helyett a szomszédos Derkarrt választja helyszínéül. Itt, vagyis egészen pontosan a Ködös Erdőben ismerhetjük meg Eirudy képében főhősnőnket. Teljes elzártságban él itt babáival, miután nagymamája felnevelte. Gyorsan rá is jövünk a nagyszülői örökség nem csak a babákban, de varázslatos képességekben is megmutatkozik, ugyanis a leányzó egy boszorkány, fajtájának utolsó tagja. A remete élet azonban nincsen éppen ínyére, valódi barátok után sóvárog, míg egy napon össze nem fut egy hasonló korú fiúval. A találkozás persze meghozza a várt érzelmi és a kevésbé várt egyéb bonyodalmakat. Többet nagyon nem árulnék el a sztroiból, de legyen elég annyi, hogy kellemes szórakozásban lesz részünk és döntéseink következményeként több különböző befejezést is láthatunk.
A játék egy körökre osztott jrpg, azonban van némi csavar az alap formulához képest. Először is nem egy csapatot fogunk irányítani, csak Eirudy-t. Vagyis ez így nem teljesen igaz, ugyanis a babáink lesznek a segítségünkre. A kis boszorkány birtokában van ugyanis egy lélek kő, amely életerőt szív magába a legyőzött ellenfelek után, ezen életerőt pedig felhasználhatjuk a korábban már említett babák életre keltésére és később fejlesztésére. Természetesen minden egyéb dolog megtalálható, ami általában egy jobb rpg-ben, de akik a végtelennek tűnő farmolás és az el nem fogyó mellékküldetések miatt nem ugrottak eddig a zsánernek, annak örömhír, hogy egy jóval egyszerűbb és kevésbé szövevényes világot kell felfedeznünk. Ennek ellenére a kaland bőven kitart 15-20 órán át, tehát panaszra nem lehet okunk.
A harcok körökre osztottak és a megszokott támadás, védekezés, tárgyhasználat és varázslás mellett megidézhetjük a már felélesztett babáinkat, hogy képességeiknek megfelelően segítsenek minket a csatákban. Fejlesztésükre nem ért odafigyelni, mert komoly előnyre tehetünk szert általuk. Eirudy a harcok, a fő- és mellékküldetések során időt, egészen pontosan napokat fog nyerni, amiket főhősnőnk tréningre fordíthat, ezek által fognak képességeink fejlődésnek indulni. Noha a játék egyáltalán nem nehéz, sőt inkább kellemesen relaxáló, azért nem árt egy kis plusz időt fordítani a fejlesztésekre, mint minden hasonló cuccban, itt is meghálálja magát.
Grafikailag egészen rendben van az anyag, kellően szép a rajzolt világ, látszik, hogy nem kevés időt fektettek a látványba és annak kidolgozásába. Szerencsére a képfrissítés stabil marad komolyabb animációk során is. Többnyire handheld módban játszottam, de megfelelően mutat dokkolt állapotban, a nagy képernyőn is. A hangok is rendben voltak, és a komolyabb jelenetek pazar szinkront is kaptak, ami igencsak dicséretes. Viszont a feliratok hiányát zavarónak éreztem a menükben, konkrétan nem tudjuk melyik menüpont mire való, amíg rá nem nyomunk, mert csak ikonról tudjuk beazonosítani. Nem egy eget rengető probléma, de az elején, amíg meg nem tanuljuk melyik pont mire való, azért elég zavaró lesz.
Két komolyabb problémába futottam bele a végigjátszás során, az egyik a automata mentések hektikussága. Elvileg minden helyszínváltásnál történik egy, de többször futottam bele, hogy ez mégsem ment végbe, emellett nem árt odafigyelni az automata és a kézi mentések közötti különbségre, mert egy kapkodós visszatöltés során, a nem megfelelő opció kiválasztása kellemetlen meglepetést okozhat. A másik probléma körülbelül a történet fele után jelentkezett, sajnos többször is. A harcok végeztével egy loopban ragadunk, melyből semmilyen gombnyomásra nem tudunk továbblépni, így kénytelenek leszünk a Switch menüjéből újraindítani a játékot, reméljük ezt mihamarabb javítani fogják.
Összességében a WitchSpring3 Re:Fine – The Story of Eirudy egy nagyon kellemes kis jrpg. Jóval egyszerűbb mint a zsáner komolyabb szereplői, de mobiljátékhoz képest, igen élvezetes és nagyívű. A történet is kedves és a szereplők is szerethetőek, a párbeszédek szórakoztatóak és fordulatokban gazdag a cselekmény is. A játékmenet kellően szórakoztató és a 100 órás farmolások híján elégedettek is leszünk a befektetett energiánk megtérülésével. A 40 eurós ár talán egy kicsit borsosnak hathat, de úgy gondolom még ezzel az árcédulával is megkapjuk azt amit elvárhatunk ár-érték arányban, egy jó akció keretében pedig majd kötelező vételnek mondanám.
Legutóbb ezt teszteltük: