Blackwind – játékteszt


blackwind keyartFejlesztő: Drakkar Dev; Kiadó: Blowfish Studios, Gamera Game; Platform: PS4|5, Xbox Series One & X|S, Switch, PC

Pörgős játékmenetre és ötletes fegyverarzenálra helyezi a hangsúlyt a Blackwind című sci-fi akciójáték, ami eleinte kifejezetten érdekfeszítő, azonban hamar vontatottá válik.

A Blackwind főszereplője egy tinédzser srác, aki a Battle Frame nevű katonai harci páncélruha prototípusában rekedt, miközben földönkívüli invázió során megtámadták a Medusa-42-t. Így hát James Hawkins a bolygó védelmére kel és elhatározza, hogy megkeresi eltűnt édesapját. Ám a veszélyes küldetés során mecha öltözékének köszönhetően társat is talál magának, mégpedig annak mesterséges intelligenciáját.

blackwind 1 Akcióban bővelkedik a Blackwind, s más erősséget a néhány látványos grafikai elemet leszámítva tulajdonképpen nem véltem felfedezni a körülbelül 6-8 órát magába foglaló, „orrvérzésig” tartó rombolás során. Az ellenségeinket idegenek és robotok garmadája alkotja, kilövésük a történet kezdeti fázisában igencsak körülményes, tudniillik a kezünkre hegesztett ágyú sebzési ereje alig árt valamennyit. Szerencsére két rendkívül éles, kardszerű penge révén közelharci képességünket is bevethetjük, amit viszont pont addig fogunk előszeretettel használni, míg a tűzerőnket felspécizzük.

blackwind 2Fejlesztési pontokat a pályákon fellelhető dokkolók használatával vehetünk igénybe. Érdekesség, hogy hasonló műfajú hack’n’slash játékokkal ellenben főhősünkkel nem tapasztalati pontok gyűjtögetésére kell rágyúrnunk, ugyanis nincs szintlépés, hanem a tárgyak vagy ellenségek megsemmisítésekből adódóan minél több kék gömböt szükséges szereznünk, melyeket elherdálhatunk a fenti helyiségekben. Ugyanezen a pontokon utazhatunk az állomások között, illetve a rejtett zónákon magunkhoz kapott skineket is itt cserélgethetjük.

blackwind 3Mint említettem, tesztalanyunk végtelenül egyszerű játék, s abból áll, hogy konzolok állítgatása után kinyílik egy ajtó, majd belépést követően meg kell keresnünk a további kapcsoló(ka)t, ami kinyit egy újabb bejáratot. Az igazi bonyodalmat nem a nehézségi fokozatok adják, hanem a kaotikus kameranézet: a fölső területet belátva még nem lépi át az ingerküszöböt, azonban, ha lefelé futkározunk, könnyedén ráléphetünk egy aknára, s az kifejezetten ártalmas tud lenni az életerőnk számára. A térkép nagyon aprócska és nincs olyan dedikált gomb, melynek megnyomásával az egészet beláthatnánk.

blackwind 4Van egy beépített és egyben bármikor visszahívható drónunk is. Ezt az apró pusztítógépet akár egy második játékos is kezelheti, de eme koncepció nem igazán érthető. Célszerűbb lett volna egy hasonló kvalitású „robot” társ, mivel repkedő eszközünk csupán arra jó, hogy bejussunk vele szellőzőjáratokba, ahol meghackkelhetjük a bejáró feloldásához szükséges számítógépet.

Biztos vagyok benne, hogy nem lesz a Blackwindből klasszikus cím. A jelenlegi, 25 eurós vételárat kicsit húzósnak tartom, s a negatívumok ellenére a fenti időtartamra mégiscsak le tudott kötni, ugyanakkor – ha van ilyesmi – az elvárásokat helyén kell kezelni.

10 5

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Scarf – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Érkezik a Szemtől szemben folytatása, de nem a mozikba
Következő cikk Párhuzamos anyák - kritika