
Tik-tak-tik-tak…
A Stranger Things a retróba csempészte bele a természetfelettit és egy bitang jó szereplőgárdával elhozta nekünk a közelmúlt legsikeresebb ifjúsági horrorsorozatát. A 4. évad első felében azt láthatjuk, ahogy az időközben felcseperedett kemény mag egy új gonosszal veszi fel a harcot, Hopper pedig a világ túlsó felén az orosztudását csiszolgatja.
Sikersorozat ide vagy oda, a Stranger Things sem kerülhette el a pandémia okozta mizériát, ezért hosszú kihagyás után gyakorlatilag két, teljes értékű évadot kapunk belőle, csupán néhány hetes szünetet tartva a premierek között. Három dolgot már tudtam, mikor belekezdtem, egyrészt Hopper ha nem is virul, de él, másrészt az új részek nem 50-60 percesek, hanem annál valamivel hosszabbak lesznek, harmadrészt a premier előtt röviddel feltett 8 perces részlet alapján a laborban vélhetően véradó napot szerveztek. Most, hogy túl vagyok az első etapon, elöljáróban annyit, hogy a több helyszín és szereplő ellenére a valós mondanivaló egyáltalán nem lett több, mint eddig, ezért a grandiózus jelzőt inkább másra tartogatom, ugyanakkor még mindig piszkosul tetszett és be tudott szippantani.

A sorozatban sincs ez másként, a rejtélyes haláleseteket a helyiek (nem csak a felnőttek) a D&D játékot űző Pokol Tüze Klub (melynek tagjai a srácok is) vezetőjének számlájára írják, akit szerintük maga a Sátán igézett meg, ezért hajtóvadászatot indítanak ellene. Így kerül be a csapatba a sokadik érettségijére készülő Eddie Munson (Joseph Quinn) is, aki simán indulhatna egy Pauly Shore hasonmás versenyen. Azon se csodálkozzunk, ha ezek után a gonoszt a D&D legmegátalkodottabb karaktere után Vecnának nevezik el. Új szereplő még Jonathan haverja, Argyle (Eduardo Franco), a hosszúhajú pizzafutár, akinek fejében végtelenítve megy a Best of Bob Marley.


Továbbra is eszméletlen mennyiségű popkulturális utalást kapunk az adott korszakból, de nem az arcunkba tolva, szájbarágósan, hanem hagyják, hogy mi magunk jöjjünk rá és fedezzük fel, ami szerintem marhajó dolog (még akkor is, ha hozzánk egy csomó minden késve jutott el). Hogy ijesztőbb, komorabb és félelmetesebb-e, nem tudom, inkább azt mondanám, a thriller és a horror elemeit másként és másra használja, mint eddig.
A fiúk és lányok felnőttek, saját műsorokat kapnak, filmeket csinálnak, rengeteget szerepelnek, tele van velük a közösségi média, divatlapok, magazinok címlapjairól köszönnek vissza ránk, ruhát, parfümöt és mindenféle drága dolgot reklámoznak, vagyis mindenki igyekszik hasznot húzni az ismertségükből. Kicsit féltem is őket, hiszen láttunk már jó néhány mélyrepülést, így csak remélni tudom, hogy ők maguk, illetve a körülöttük sürgő-forgó szakemberek kézben tudják tartani a dolgokat. Biciklizés közben kalandokat keresni, valahol erről szólt a gyerekkor azoknak, akik a 90-es években nőttek fel.
Naná, hogy élveztem ezt a sorozatot és várom a folytatást, még akkor is, ha ez egy másik kultúra, hiszen a megidézett filmek, zenék, játékok, kütyük, ruhák és frizurák, azért idővel csak beszivárogtak hozzánk is. Gyereknek lenni, majd szép lassan felnőni, tértől és időtől függetlenül meghatározó, sorsdöntő élmény, a szerelmek, a barátságok, az álmok, a félelmek, a gonosz pedig végig kísérnek minket az életben.
(És annyi spoiler engedtessék meg, mert szívünket megdobogtatja, Antal Nimród szállítja az egyik legjobb részt.

