Blockbuster Inc. – játékteszt


blockbusterinc0

Fejlesztő: Super Sly Fox; Kiadó: Ancient Forge; Platform: PC

A Blockbuster Inc-ben játszva rendezhetünk filmeket és tévésorozatokat, miközben meg kell felelnünk a kritikusok fogadtatásának is.

2006-ban egy olyan játék látott napvilágot, mely a filmrajongók számára hiánypótló ínyencségnek bizonyult. A The Movies-ban egy fiktív filmstúdió irányítása alatt rendezhettünk mozgóképeket, építhettünk stúdiókat és szerződtethettünk le színészeket, miközben meg kellett birkóznunk a véleményhuszárok reakcióival és elismeréseket szerezhettünk az évenkénti díjesőkben. A Blockbuster Inc. nem titkoltan a néhai Lionhead Studios instant klasszikusának állít emléket, miközben sok szempontból képes felülmúlni azt. Története nincs neki (még?), csupán annyit tudunk, hogy Hollywood helyett Filmwoodban járunk, ahol lényegében ugyanazok a feladatok hárulnak a játékosra, mint sok-sok esztendővel ezelőtt.

blockbusterinc1

A Blockbuster Inc. egy menedzsment szimulátor, de természetesen ahogy az legtöbbször lenni szokott, ezúttal is humorral teli tálalásról van szó. Első indítás után opcionálisan lezongorázhatjuk a tutorialt, ami alapján kellő részletességgel sajátíthatjuk el a játékmechnika csínját-bínját. Miután ez megtörtént (vagy átugrottuk), ki kell találnunk a stúdiónk nevét, plusz beállíthatjuk a nehézségi szintet (tehát, hogy mekkora legyen a kezdőtőkénk) és a forgatási évet 1940-től 2010-ig (leginkább vizualitásban találunk különbségeket), valamint két-két filmes zsánert és témát. Gyakorlatilag napjaink legnépszerűbb popkorn mozis műfaját megtaláljuk, azaz készíthetünk például horrort, film noirt, akciófilmet vagy komédiát, de hosszú a sor. Ha megfelelőnek találunk minden egyes kritériumot, belevethetjük magunkat a mélyvízbe, vagyis megkezdhetjük cégünk irányítását.

blockbusterinc2

Azonban a stúdiónkban lévő munkálatok nem csupán a gyakorlati feladatok elvégzéséből tevődnek össze, hanem javallott gondosan kiötölnünk, hogy az étkezdéket és a forgatókönyvírói bázist, a termeket és egyéb helyszíneket, úgymint irodákat és fejlesztői központokat hová telepítjük. Mindez persze pénzbe kerül, csakúgy, mint a színészek, az írók és egyéb munkaerők finanszírozása, akiknek gyakorta emelnünk kell a gázsijukat, máskülönben boldogtalanok lesznek és ez a munkájuk rovására megy – valahányszor új projektbe kezdünk. Nem feltétlenül életszerű a dolog (és talán nem feltétlenül várható el egy tycoontól), hiszen egyik-másik munkafolyamat kapcsán nem mindig a piszkos anyagiak okozzák a nehézségeket, hanem mondjuk a kreativitásból adódó különbségek.

blockbusterinc3

A forgatások igazán ötletesek és számos lehetőség közül választhatunk, ergo oda helyezzük és úgy állítjuk be a kamerát, ahogyan kedvünk szottyan, miközben a színészek mozgását/öltözékét is megtervezhetjük. Mielőtt valaki pánikba esne, nem egészestés filmekről van szó, hanem tulajdonképpen 1-2 perc hosszúságú jelenetekről. Ha készen vagyunk, már repül is szélesvásznakra a remekmű és hozza várhatóan a befektetett összeg is megtérül, illetve lelkeikben fel kell készülnünk a kritikai fogadtatásra. Ez utóbbi jelen állás szerint lényegében nem sok vizet zavar, csakúgy, mint a Filmwood Awards elnevezésű díjkiosztó.

Lehetséges, ám kérdéses, hogy a későbbiekben lesz-e ezeknek bármi haszna, ugyanis úgy érződik, mintha a Blockbuster Inc. korai hozzáférésben startolt volna – főleg, hogy az alkotók a megjelenés után sebtében előrukkoltak egy roadmappel. Mindenesetre az irány kezdetnek igencsak szuper és várjuk a skirmish módot is.

6. szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

The Fall of Elena Temple – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Natalie Portman megszállott nyomozásba kezd a sikerregény sorozatváltozatában – trailer
Következő cikk Scherer Péterék gombfociznak, a Dallas Bobbyja pénzeli, itt a Lepattanó első előzetese