
Védtelenül a gonosszal szemben
Anna Kendrick első rendezésében egy olyan feszültséggel teli találkozást mesél el, amikor egy szépreményű színésznő és egy nőkre vadászó tömeggyilkos útjai véletlenül keresztezik egymást a tévé kamerái előtt a ’70-es évek Amerikájában. A Netflixre készült krimi (természetesen) megtörtént események alapján készült.


És még van itt egy másik dolog is. A férfi és a női szerepek. Anna Kendrick elmondta, hogy némelyik beszólást a testére ő maga kapta meghallgatások alatt, úgy írták bele a filmbe. Nem lehetett könnyű érvényesülnie, és valószínűleg a ’70-es években ez még élesebb volt. Azt is ügyesen megmutatta, hogy miért nem érezhette magát biztonságban ekkoriban egy nő, mégis, ha egy 2023-as filmnek az az egyetlen üzenete, hogy a nőket elnyomják a gonosz férfiak (akik néha ráadásul még tömeggyilkosok is), a nők pedig nagyrészt tehetetlen áldozatok, az ugyanolyan egysíkú, mint ahogy akkoriban a nőket ábrázolták. Pedig jók a színészek, talán még a feszültség is kézzel fogható köztük, mégis vagy a töredezettsége, vagy a fókuszálatlansága miatt ebből sok elveszik a játékidő végére. Viszont a színészi játék és a keveset látott mellékszereplők miatt, mégis megéri megnézni a Nő a reflektorfénybent, amit persze az tesz a legijesztőbbé, hogy mindez valóban megtörtént eseményeket mesél el.


