Big Helmet Heroes – játékteszt


f1d4dd3cc3075ccb12edf983b5875b16f3a1dcc72a2f57278acb62935330f92b

Fejlesztő: Exalted Studio; Kiadó: Dear Villagers; Platform: PC, PS5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch

Egy kis csihi-puhi mindig önfeledt kikapcsolódás jelent, a Big Helmet Heroes meg igyekszik nagyon bájos karakterekkel extrán vonzóvá tenni.

Bagoly mondja verébnek: nagyfejű. A való életben a nagy fej sosem társul pozitív dolgokkal. Általában gúny céltáblája lesz ha valaki ilyesmitől szenved, de az állatvilágban is komikusan hatnak az ilyen fajok (kivéve az Alien, de most ne kalandozzunk el). A videojátékokban viszont mindig cukiságot jelent ez a téma. Talán amikor először találkoztam vele, az valamelyik NBA Jam lehetett a 90-es években. De azóta számtalan fejlesztő választotta ezt az utat.

Példának okáért ott van a LittleBigPlanet és annak főhőse Sackboy. Ettől jobb mintát pedig keresve se találhatnánk. Ugyanis a Big Helmet Heroes pont ezt a hangulatot majmolja, csak éppen nem egy platformeren keresztül, hanem egy beat-em-up-ban. Igen, a cuki nagyfejű harcosokkal verekedni fogunk, végeláthatatlan ellenfél haddal szemben. Ezen a ponton akár a Rag Doll Kung Fu is beugorhatna a régi motorosoknak, hiszen a korábban említett játékokat gyártó Media Molecule pont az ezt készítő brigádból verbuválódott, de (tudtommal) nincs kapcsolódási pont.

A Big Helmet Heroes az őrült kaszabolásról szól. Az átlagban 10-20 perces pályák szerencsére elég változatosak, így 4-5 óráig elég jól elleszünk velük. Néha kibővül kicsit a játéktér és kapunk egy-egy felülnézetes labirintust, de az esetek nagy részében oldalnézetből fogjuk látni a pályákat, enyhén megdöntve, hogy kis mélységük is legyen. Előfordulnak rögtönzött feladatok is, például egy spontán focimeccs, ahol 3 gólt kell rúgnunk, de a fő cél mindig a pályák végének elérése és a nagy bossok leküzdése, már ahol vannak.

Szerencsére kis katonánk sem csak a kezdeti páncélos lovag lehet, a kaland során ketrecekből szabadíthatjuk ki a többi nagyfejű társat, akikből mindig hívhatunk egyet szintenként, hogy (amolyan pankrációs módon) átválthassunk rájuk, amikor elfárad az alap karakter és pihenhessen, amíg a másik dolgozik. Összesen 28 féle figura közül választhatunk, akiknek mind saját fegyvere van és persze saját specialitása is. Amikor ugyanis jó sok bunyóval feltornáztuk a kék csíkot a képernyő tetején, lehetőség van valami különlegesre – vagy egy báránycsorda gázol át a képernyőn, vagy homokviharba bénulnak meg az ellenfelek, de az idő is lelassulhat. Ezen eseményekből persze mi profitálhatunk.

Ez az egész úgy hangzik, hogy a Big Helmet Heroes iszonyat jó móka, de akkor miért a kicsit szolidabb pontszám? Hát mert a prezentáció picikét szerényebb. Kicsit több kalapálást még elbírt volna a játék – gyakran futottam hanghibákba, belassulásokba (érthetetlen módon néha a rajzos átvezetőknél), de a játékban is picikét suta az irányítás, bele lehet ragadni tereptárgyakba, vagy éppen egymásba lógnak mindenfélék. Picit kár, hogy nem állt egy nagy cég a játék mögé, s egy komolyabb büdzsével több időt biztosíthatott volna a fejlesztőknek, az imént említett apróbb defektek kigyomlálására. Szórakozni persze így is jól fogunk, csak néha azért bizony kieshetünk a ritmusból.

7 szék

Legutóbb ezt teszteltük:

Defender’s Quest 2: Mists of Ruin – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A hét röhögései (548.)
Következő cikk Az Andor 2. évada megkapta mozgalmas előzetesét