
Menekültstátusz quo
Menekültek érkeznek egy francia településre, de nem azok, akikre eredetileg számítottak és ennek nem mindenki örül. Mindenki Celine-je, azaz Julie Delpy részben megírta és rendezte ezt a filmet, amiben az egyik szerepet is ő alakítja. A Barbárok a szomszédban egy komoly problémára hívja fel a figyelmet, de ehhez a humort hívja segítségül, néha meg is inog emiatt, de összességében kiszámíthatóan szórakoztató.
Végül egy család érkezik, akik az első pillanattól fogva próbálnak beilleszkedni, ám ez nem mindenkinek tetszik, furcsa dolgok történnek a településen és az itt élők közötti korábbi sérelmeket is felszínre hozza a beköltözés, de régi barátságok is veszélybe kerülnek. A családon belül sem teljes az egyetértés, van, aki menne és van, aki maradna. Mindannyian érzik, hogy nem mindenki látja őket itt szívesen, csak másként élik meg ezt, mert minden viszonyítás kérdése. Néhány hőzöngőről van szó, ami azért nem egy polgárháborús helyzet, de van, akinek ennyi már bőven elég. 

A film a szokásos franciás bájjal, humorral, eleganciával és szentimentalizmussal mutat be egy egyébként létező és súlyos problémát, de ez nem azt jelenti, hogy elmismásolja vagy nem a kellő komolysággal kezeli azt. A figyelemfelkeltés mellett a szórakoztatás a legfőbb célja és a néző is szívesebben beszélget, gondolkodik olyan dolgokról, amiket nem a rideg valóságként tolnak az arcába. Az, hogy valamit látszólag könnyedén vesz, nem azt jelenti, hogy elvicceli, csak pusztán azt, hogy szeretné minél több emberhez eljuttatni a problémát. Ahogy a cirkuszban sokszor a bohóc a legszomorúbb, legkomolyabb ember, úgy a vígjáték is rávilágíthat kevésbé vidám dolgokra. Ezzel együtt persze azt is vállalja, hogy túlságosan kiszámítható lesz, ahogy az most is történik


