Hell is Us – játékteszt


 

HiU Keyart NoLogo

Fejlesztő: Rogue Factor; Kiadó: Nacon; Platform: PC, PlayStation 5, Xbox Series X

Egy merész és igen sötét utazás az emberi természet mélységeibe.

A Rogue Factor legújabb alkotása, a Hell is Us egy olyan action-adventure játék, amely bátor kísérleteket tesz a műfaj konvencióival. Egy polgárháborúban tépázott fiktív országban vezet minket egy amnéziás férfi útján. A szeptember 4-én megjelent játék Jonathan Jacques-Belletete kreatív rendezői munkájának köszönhetően (aki korábban a Deus Ex: Human Revolution és Mankind Divided művészeti rendezője volt) egy egyedi élményt kínál, amely egyszerre hivatkozik a régi iskola játékfilozófiájára és modern technológiai megoldásokra. A látvány és az atmoszféra amit a nyújt, szinte azonnal lebilincselt és bár nem annyira élvezem a nehéz harcokat, a felfedezés szabadsága szinte azonnal meggyőzött, hogy jól döntöttem.

HiU ReleaseDateTrailer Still 01

A játék Remi karakterén keresztül meséli el történetét, hősünk egy békefenntartó, aki visszatér szülőföldjére, Hadeába, hogy megtalálja eltűnt szüleit. Azonban ez az ország már nem az, amit gyermekként elhagyott, egy pusztító polgárháború dúl a palomisták és sabinusok között, miközben természetfeletti lények, az úgynevezett „Hollow Walkerek” lepték el a tájat. A Hell is Us különösen merész abban, ahogyan a háború borzalmait ábrázolja. A fejlesztők nem riadnak vissza attól, hogy megmutassák a polgárháború valódi arcát, kivégzett civileket, fákról lelógó holttesteket és a két etnikum között tomboló gyűlöletet. A történet három narratív rétegben bontakozik ki: Remi személyes útja, a Hadea-i polgárháború és a természetfeletti „katasztrófa”, amely előidézte az említett szörnyetegek megjelenését.

HiU ReleaseDateTrailer Still 04

A Hell is Us legnagyobb erénye (és sokaknak lehet, hogy a legtaszítóbb aspektusa) a teljes iránymutatás hiánya. Nincs térkép, iránytű vagy küldetésjelölő, a játékosoknak saját megfigyelőképességükre és jegyzetelésre kell hagyatkozniuk. Ez a megközelítés kezdetben frusztráló lehet, de a játék első felében fokozatosan megtanítja a játékosokat, hogyan olvassák a környezeti jelzéseket és az NPC-kel folytatott beszélgetéseket. A felfedezés során Remi egy tablet segítségével gyűjti össze a nyomokat, ez egy 90-es évek stílusú digitális nyomozófal, amely tartalmazza a fellelt információkat, de a következő lépések meghatározása továbbra is a játékoson múlik. A környezetben található térképek valódi térképekhez hasonlítanak, amelyek durva tájékozódási pontokat mutatnak, nem pedig precíz helymeghatározást.

HiU ReleaseDateTrailer Still 05

A harc közelharci fegyverekre (kardok, fejszék, lándzsák) és egy drón társra épül. Bár a játék első ránézésre soulslike-nak tűnhet, a fejlesztők hangsúlyozzák, hogy ez nem az. A nehézségi szint testreszabható, és alapértelmezésben nem alkalmazza a soulslike játékok büntetőrendszerét, ahol a halál után visszatérnek az ellenfelek (persze, ha valakinek ez a perverz vágya, az a szája ízének megfelelően el tudja lehetetleníteni az esélyeit). Sajnos a harci rendszer egyik legnagyobb gyengesége az ellenfelek változatossága. Mindössze öt alapvető ellenségtípus található a Hell is Us-ban, amelyek mindegyike a sápadt démonok variációja. Ez gyorsan monotonná teheti a harcokat, különösen a játék 30-40 órás játékideje során. De szerintem, akinek ez a felütés tetszik, az úgysem a harcok miatt van itt.

Screenshot 1

Az Unreal Engine 5 segítségével készült Hell is Us vizuálisan lenyűgöző, mondhatni szemet gyönyörködtető. A játék különösen erős a környezetek megalkotásában, minden terület saját történettel rendelkezik és a dúló háború nyomai mindenhol láthatók. A sötét, melankolikus hangulat és a kísérteties atmoszféra remekül támogatja a narratívát. A technikai teljesítmény platformonként változó. A tesztre használt Xbox Series X-en stabilan tartja a 60 FPS-t teljesítmény módban, míg állítólag PlayStation 5-ön kisebb ingadozások tapasztalhatók. PC-n a játék az elmondások alapján jól optimalizált, de 4K felbontáshoz erős hardver szükséges.

A Hell is Us egy merész kísérlet, amely sikeresen újragondolja az akció-kaland műfaj számos elemét. Bár nem hibátlan, a harci rendszer egyszerűsége és az ellenségek változatossága terén vannak hiányosságai, mégis egyedi élményt nyújt azok számára, akik nyitottak a régi iskola inspirálta felfedezési megközelítésére. A játék különösen értékes a mély narratívája és a háború valósághű ábrázolása miatt, amely nem riad vissza a kellemetlen igazságoktól. Azoknak ajánlható, akik szeretik a kihívást jelentő felfedezést, a sötét történeteket és nem zavarja őket a szájbarágó vezetés hiánya. A játék tökéletesen bizonyítja, hogy van még helye az innovációnak az akció-kaland műfajban, még ha ez néha a kényelem rovására is megy.

(A tesztkódot a Magnew Games biztosította.)

8.szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Lost Soul Aside – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Az újabb Szörnyeteg még bestiálisabb a korábbiaknál, megérkezett az Ed Gein-sztori teljes előzetese
Következő cikk Rally Arcade Classics - játékteszt