Fejlesztő: Tarsier Studios; Kiadó: THQ Nordic; Platform: PC, PS5, Xbox Series S|X, Nintendo Switch 2
Nemcsak Halloween közeledtével lehet ijedezni, hanem a téli szezon végén is. Belekóstoltunk a jövőre érkező REANIMAL világába, amely a Little Nightmares széria szellemi örököse.
Tavaly (kb. ilyenkor) megleptem magam egy utazással Japánba. Ha pedig már így alakult, akkor a Tokyo Game Show is útba esett. Érdekes élmény volt sok más gameshow után, de különös módon nem egy honi fejlesztés ragadta el a figyelmemet, hanem a THQ Nordic standja, ami már akkor REANIMAL lázban égett. Ráadásul nem csak egy új trailer tekintetében, hanem ki is lehetett próbálni egy 20-30 perces demó keretein belül. Foglalásom ugyan nem volt, de szerencsére kedvesen fogadtak és ki tudtam próbálni.
Egy év elteltével pedig már itthoni körülmények között is játszható (lesz) a játék, a Tarsier “egész véletlenül” a Little Nightmares III (amelynek tesztje egyébként szintén gőzerővel készül) megjelenésének környékére időzítette a demó kiadását. Egész pontosan holnap, azaz október 13., hétfőn fog debütálni a Steam Next Festen. Ha valakinek nem lenne meg, a dolog azért is pikáns, mert a stúdió korábbi franchise-át a Supermassive Games vitte tovább a jogtulajdonos Bandai Namconál, míg ők meg új IP-t kezdtek egy másik kiadóval megállapodva.
A demó nem azonos a fent említett tavalyival, viszont majdnem biztosan ez volt kiállítva az idei Gamescomon is. Így mindkét anyagot végignyálazva azt tudom mondani, hogy a REANIMAL le se tagadhatná a gyökereit, egyértelműen tetten érhető a Tarsier keze nyoma. Az új játék, ha lehet, még egy kicsit sötétebb és groteszkebb. Ezúttal egy testvérpárt irányíthatunk (az ismertető anyagban szimplán csak fiúként és lányként hivatkoznak rájuk), akik egy csónakkal érkeznek egy misztikus szigetre, hogy barátaikat kiszabadítsák. Ami viszont rájuk vár, az minden képzeletet felülmúl.
Akadnak olyan ellenfelek, mint a Little Nightmaresből ismerős kalapos, táskás ember, de találkozunk hatalmas, hájas, groteszk disznóval, illetve gyapjas bundával rendelkező, fürge, pókszerű lénnyel is. Kísérteties helyszínekből sincs hiány, elhagyatott vonatpark, földalatti katakombák, lepukkant gyárépületek váltják egymást. Szerencsére elágazásokból, titkos részekből is bőven akadnak, így aki szeret szétnézni, rengeteg felfedeznivalót találhat. A játékmenet is változott valamelyest, mert sokkal kevésbé oldalnézetes a játék, sokkal többször kapunk követő kamerát, vagy szemlélhetjük a történéseket hátulról, vagy akár felülről.
Technikai szinten elmondható, hogy a REANIMAL alatt Unreal Engine 5 dübörög, így a látvánnyal sincs semmi gond. A készítők a végleges változatra rengeteg szép effektet, realisztikus fény-árnyék hatásokat ígérnek, s ez már egészen jól megfigyelhető a rövid ízelítőben. A hatás érdekében viszont kicsivel erősebb vas is kell majd alá, ez annyiban már most is tapasztalható, hogy a demó azért kissé recsegve-ropogva futott a Steam Deckemen. Persze a 2026 eleji megjelenésig még rengeteg idő van, amit optimalizációra lehet fordítani, továbbá egész biztosan valamelyik konzolos változatot részesítem majd előnyben.
Óriási fegyvertény, hogy a játék lokális és online co-opot is támogat (a Little Nightmares III csak az utóbbit, épp ezért szedik szét a játékosok). A narratíváért pedig továbbra is David Mervik felel, aki a Tarsier korábbi munkáinál is bábáskodott. Összességében a két anyagot látva azt a következtetést tudtam levonni, hogy nagyon jó irányba halad a projekt és hozza azt a logikus továbblépést, amit a LN3 esetében vártunk volna normál esetben). Jóval több fejtörő van, nem önismétlőek a helyszínek és igencsak csavartak a készítők a groteszk kapcsolón is. Például az a jelenet, amikor egy mellékhelyiségben egy WC pumpával halászunk ki egy hullát a budiból, hogy a belőle kihulló kulcs jelentse a továbbjutást, egészen jól lefesti, mire is gondolok. Bizarr a köbön. Várjuk szeretettel a véglegest!
Legutóbb ezt teszteltük:




