Blood of Mehran – játékteszt


BloodofMehran0

Fejlesztő: Permanent Way Game Co.; Kiadó: Blowfish Studios; Platform: PC, PS5, Xbox Series X|S

Leginkább „best of hack and slash”-ként jellemezhetnénk a Blood of Mehrant, mely talán kicsit többnek akar látszódni, mint amilyenre sikerült, de valamiért nem tudunk rá haragudni.

Közel-keleti mitológia és Az Ezeregyéjszaka meséi ihlették a Blood of Mehrant. A története szerint a néhai uralkodó egyik visszavonult katonáját irányíthatjuk, akinek feleségét a jelenlegi zsarnok király parancsára brutálisan meggyilkolják, míg Mehrant kínzás után tömlöcbe zárják. A meggyötört lelkű harcos kiszabadul és mivel nincs veszítenivalója, útnak ered, hogy bosszút álljon…

BloodofMehran1

Erő és becsület, mondhatnánk az eredeti Gladiátor után szabadon, de az isztambuli fejlesztők nagyszabású akció-kalandjátéka nem Ridley Scott kultikus filmjének videojátékos újrafeldolgozása, hanem egy (ahogy némileg ellentmondásosan mondani szokták) eredeti alkotás, amely – a bevezetésre utalva – tehát nem a tradicionális folklórból merít ötleteket. A Blood of Mehran készítői szemlátomást egy újabb God of Wart akartak összetákolni, amibe belefért tisztességes mennyiség a Tomb Raiderből, de adott pillanatokban csipetnyi Assassin’s Creedre emlékeztető nyomokat is találhatunk. Sajnos annyira érezhető tesztalanyunkon a zsáner iránti megfelelési kényszer, hogy a készítők kevés igazán egyedi elképzelést tudtak belebiggyeszteni.

BloodofMehran2

Ám az innen-onnan összeollózott ötletek ellenére szerencsére nem beszélhetünk lerágott csontról, inkább amolyan bőven vállalható, tisztességesen elkészített projektről: végeredményét tekintve egy lineárisan felépített, valamint nem csupán indie okuláréval vizslatva, atmoszféra és látványvilág szempontjából példaértékű hack and slash került boncasztalunkra. A török készítők játékát külső nézetből, tehát alapvetően hátulsó perspektívából irányíthatjuk hősünket. Azért nem bátorkodtam meghurcolt hőst írni, mert a sztori előrehaladtával nem igazán érződik az, hogy Mehran bármiféle borzalmas eseményeken ment keresztül és ebben nagyban hozzájárul a rémesen gyenge szövegkörnyezet és az érzelmet nélkülöző angol nyelvű narráció.

BloodofMehran3

A fegyverünk alapvetően egy kard vagy akár egyszerre kettő, de idővel magunkhoz kapunk például pajzsot és íjat is. A harcrendszer sajnos talán a leggyengébb pontja a Blood of Mehrannak, ez pedig annak tulajdonítható be, hogy a közel tíz órás mászkálás apropóján szinte végig ugyanúgy kell kaszabolnunk és pár óra leforgása alatt minden monotonná válik. Nyilván néhol előbukkannak fellángolások, amikor például ellenséges nyilasok szórnak meg bennünket ész nélkül vagy egy nagyobb termetű rosszfiú igyekszik miszlikbe szabdalni. A nemeziseink felhozatala viszont egészen változatosnak mondható és sokan akarják a vesztünket. A cselekmény szempontjából ezzel nincs nagy gond, viszont egy kicsit öncélúnak éreztem egyszerre „ezredjére” ugyanazokat elintézni.

BloodofMehran4

A haramiák kiiktatása által XP-ket gyűjtögethetünk. Ezeket a képesség fán fordíthatjuk javunkra, ahol lényegében kombókat sajátíthatunk el, de persze HP-nkat is kamatoztathatjuk. Az egyik zónáról a másikra kalandozva mindig egyre több lehetőség tárul elénk, attól függően, hogy a játék épp melyik fázisban tobzódunk. Az események alakulásával vagy akár annak közepette érdemes lezúznunk a kincsesládákat és hordókat is, ugyanis értékes éktárgyakat találhatunk bennük. A legkülönfélébb helyeken tanyázó árusoknál eladhatjuk azokat, majd az összegyűjtött petákokból életerő növelőket vásárolhatunk magunknak. A kérdés már csak az, hogy miért nem eleve pénzt rejtenek a hordók ahelyett, hogy fölöslegesen pazaroljuk időnket értékesítéssel?

Sajnos a végigjátszás során számos hasonló kérdés fogalmazódott meg szerénységemben, így inkább csak amolyan ízelítőként hintettem el ezt az egyet. A helyszíneken gyakorta túl sok időt töltünk s ez szintén nem vált a Blood of Mehran előnyére, miután a tucatszámra érkező zsiványok miatt már így is gyakorta unalmassá válik. Szerencsére olyan régióban barangolhatunk (olykor lóháton is), ami küllemre művészileg kifejezetten látványosan sikerült, így ezen jellemvonása végső soron megmenti ezt az indie játékot.

10 5

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Little Nightmares III – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Charlie Hunnam mosolyogva válaszol a netezők kérdéseire - videó
Következő cikk A nő a tízes kabinból - kritika