A tékába száműzött filmek


A honi forgalmazás olyan, mint a BKV, csak az dicséri, aki ott dolgozik, de őszintén talán még ők sem. Nem vagyunk a világ köldöke, erre a piacra még kosár sem kell, így nem is csodálkozunk, ha az áhított film hónapokat csúszik, majd végül be sem mutatják.

Ebben számos dolog közrejátszik, nem egyszer a külhoni stúdió üzletpolitikája, régiónkban például így korlátozódik dvd-re az új Tom Tykwer rendezés (The International). Mivel lyukas a zsebe mindenkinek, nem árt átgondolni, érdemes-e házimozi létszámért filmszínházakban vetíteni 1-2 alkotást. A mozibolondok ennél türelmetlenebbek, így napjaikat nem várakozással töltögetik. Gyöngyhalásztunk néhányat az elmúlt időszakból, melyek csupán a videotéka polcáig jutottak el, ennek dacára figyelmet érdemelnek:

A köd (The Mist 2007)
– Frank Darabont rendező harmadszor is Stephen Kingből merít. Apokalipszis a közértben, pszicho Szomszédok, felettébb rossz látási viszonyok, olyan véggel, ami odaát nem divat.

Az elítélt (Felon 2008) – A videózás aranykorát megidéző butuska borítóval riogat (2 sittes arc meg a börtönőr) a Szökés árnyékában forgatott feszes börtönfilm, Val Kilmer karizmatikus feltűnésével és szemrevaló operatőri munkával.

Cadillac Records (2008) – A Ray és a Nyughatatlan ösvényén haladó zenés film, egy fehér lengyel fickóról, aki felkarolta a fekete zseniket, hogy halhatatlanná válhassanak. Jeffrey Wright Muddy Watersként, míg Mos Def Chuck Berryként brillírozik.

Charlie Bartlett (2007) – Meglepően intelligens tinifilm, a pubertáskori vívódásokkal, Anton Yelchin remeklésével, aki azóta szépen ugrándozik felfelé a létrán (Star Trek, Terminátor 4.).

Bőrfejek (Leatherheads 2008) – Clooney harmadik rendezése, amivel bizonyítja, a vígjátéki műfaj sincs fényévekre tőle. Bájos habcsók az amerikai foci hőskorából, nemes kísérlet a Hepburn&Tracy mozik hangulatának feltámasztására.

A mágus (The Illusonist 2006) – A Tökéletes trükkel egyidőben készült, kisebb büdzsével, majd évekre eltűnt a kalapban. A cilinderes Norton trükközik szerelméért, mi meg tapsolunk neki.

Across the Universe – Csak szerelem kell (2007) – A Titus rendezőnője készített az örökzöld Beatles dalokból egy vizuális ötletekben tobzódó musicalt, hol az ifjú gárdát olyan zenei nagyágyúkk erősítik, mint Bono és Joe Cocker.

Rémbó fia (Son of Rambow 2007) – Felnőttek számára is élvezetes, szívmelengető kölyökfilm a barátságról, ahol a Bafta-díjra jelölt gyereksereg újraforgatja Stallone klasszikusát.

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Könyv: A hetedik sor közepe
Következő cikk Transformers 2. - A bukottak bosszúja - kritika

No Comment

Leave a reply

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..