Ami jóval a Tévé Maci után csendült fel (1.)


Az egész még akkortájt kezdődött, amikor csupán szülői engedéllyel lehetett a tévé előtt tartózkodnom. Inkább hasalva, mint fotelban ücsörögve néztem a műsort. A korhatáros  filmekre a résnyire nyitott ajtó tette fel a fekete csíkot. Nálam a moziszerelem ott a padlószőnyegen kidörzsölt állal kezdődött.

A csatornák száma kezdetben 1 volt, így a választási lehetőség is leegyszerűsödött, azonban nem bánta senki, még a hétfői szünetet sem. Talán ezért is emlékszünk azokra a sorozatokra (manapság szegényebb adók retró jelleggel leporolják őket), és sokunknak még fülébe csengenek, a már klasszikussá vált főcímzenék, amik a közelgő tenyérizzadást beelőzték. Számos egytémás komponista mellet, igazi nagyágyúk is dolgoztak a tévének.

Első alkalommal a patinás európai bűnügyi sorozatok zenéi közül mazsolázunk.

Miss Marple

Joan Hicksonnál nincs hitelesebben nyomozó nyugdíjas hölgy! Ken Howard és  Alan Blaikley muzsikája tökéletesen klappolt hozzá. Az úriemberek nevével a Grindhouse soundtrack-jén találkozhattunk utoljára.

Ha már Agatha Christie, akkor az immáron 21 éve készülő Poirot történeteket se hagyjuk ki! David Suchet elhomályosította a belga detektív korábbi megformálóit, mellesleg Cristopher Gunning főtémája sem összekeverhető.

Derrick

Horst Tappert és Fritz Wepper 25 éven át 281 epizódban harcoltak a bűn ellen, a maguk mozgásszegény módján (már nem ugrik be, hányszor keveredtek ökölharcba vagy autós üldözésbe), mégis szerettük őket, Frank Duval melódiáját nem különben (ami számos feldolgozást megélt).

Tetthely

Götz George karrierje Schimanski felügyelő nélkül nem nagyon létezett. A karakter nevén újjászületett az 1970-ben debütáló sorozat, életben tartva az egykoron minden akciót dublőr nélkül vállaló színészt. Klaus Doldinger a kiváló német szaxofonos  ismertebb név a szakmában (pl. A tengeralattjáró és a Végtelen történet filmzenéjéért is felelős).

Polip

Bár 10 évadot megélt, a vérmes rajongók Corrado Cattani felügyelő (Michele Placido) haláláig számítják a széria virágkorát. Az életszerű precízen megírt és rendezett sorozat zenéjét, az első évadban még Riz Ortolani komponálta, majd azt követően Ennio Morricone tett róla, hogy ne kézlegyintéssel intézzék el a tv-sorozatok zenéjét.

Riz Ortolani (Napfivér, Holdnővér, Kill Bill 2.) nyitánya:

Morricone verziója (Ortolanié a jobb, de Ennio még legalább öt olyan témát szerzett az évadok során, melyek komplett nagyjátékfilmeket is elvittek volna a hátukon):

Ráadás:

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Red
Következő cikk Üvegtigris 3. videokritika

No Comment

Leave a reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .