
Emberi sorsokat, vagy inkább emberi reakciókat mutat be a film, ha nem lenne egy, a feszültséget folyamatosan fenntartó dramaturgiája és egy csavaros sztorija, akár dokumentumfilm is lehetne, olyan sallangmentesen meséli el például, hogy hogyan lehet élni azzal a tudattal, hogy egy őrült megerőszakolta és megölte a lányunkat 23 éve, ám sosem tudjuk meg ki volt az, és hogy miért tette. Hogy meddig lehet elmenni a gyászban és abban a rettenetes elhatározásban, hogy egy szeretett lény elvesztése után magunk is tulajdonképpen megszűnünk létezni, hogy szándékosan nem lépünk túl a tragédián. Ezeknek a sorstöredékeknek a tükrén át nézve igazából végül éppolyan szerencsétlennek látjuk a halott feleségét elengedni nem tudó, zaklatott rendőrt, mint a betegségével szembenézni képtelen, öngyűlölő pedofilt. A szereplők önmagába zártsága, saját, belső lelki tusájuk a néző számára sajnálni való, olykor attól függetlenül is, hogy pozitív vagy negatív szereplőről van-e szó. Aztán ott van a gyilkos, aki nem bűnhődik és nem szenved, aki nem képes mások szenvedését sem átérezni, épp ezért riasztóan magányos, de épp ezért bármire képes is. A Néma csönd egy gyönyörűen fényképezett nagyszerű lélektani krimi, tele mély gondolatokkal, remek színészi alakításokkal, és egy olyan erőteljes atmoszférával, mely még napokkal a vetítés után is hatással van a nézőre.



No Comment