
Ha biztosan tudjuk, hogy kikerülhetetlenül közeleg a világvége, eszünkbe ne jusson Lars von Trier-filmekkel tölteni az utolsó a Földön töltött napjainkat.
Valahogy én most kezdem megszeretni Lars von Triert, amikor mindenki más épp elfordul tőle, de ebben nincs semmi kivagyiság, így alakult. Az agyonszapult Antikrisztus szerintem zseniális film, még ha maga az a sokat emlegetett öncsonkítós rész valóban felesleges és túlzás is. A Melankólia pedig csak abban az értelemben viszi tovább a hangulatot, hogy az ott látott depresszió szál tovább egy másik hősnőre, de ezúttal nem kell eltakarnunk a szemünket, sőt. Éppenséggel most Kirsten Dunst meztelen mellét csodálhatjuk a holdfényben fürdőzve, és nagyon szeretném most megindokolni, ez miért nem öncélú PR-villantás, hanem releváns művészi kifejezés, de nevezett keblek láttán szerintem felesleges magyarázkodni.

Ilyesformán a Melankólia névre keresztelt és feltartóztathatatlanul közeledő égitest egy nem éppen agyonbonyolított metafora is egyben, bár továbbra sem vagyok biztos benne, hogy ép elme szülte ezt a katyvaszt. Ami sajnos jóval unalmasabb lett, mint az Antikrisztus, és egyáltalán nem a horrorisztikus részek hiánya miatt. Így bár azzal kezdtem, mostanában kedveltem meg csak igazán Lars von Triert, furcsa módon ezt a munkáját alig tartom érdemesnek arra, hogy még egyszer visszanézzük. Ki tudja, mikor csap be a Melankólia, addig tölthetjük az időt hasznosabban is.



No Comment