
Apácák a pácban
Egy idős asszony keresi fél évszázada örökbeadott gyermekét. Írország sokáig elhallgatott múltja a vásznon parádés szereposztással.

A Philomena a kettő nagyon ügyes ötvözete, a beülünk az autóba és kiderítjük a múlt sötét titkait mozi. Van egy mélyen vallásos idős ír néni (Dench), aki gondol egyet és ötven év hallgatás után a családi tűz melegénél kijelenti, hogy neki bizony valahol van egy fia. A tesó létezése a lányát is kíváncsivá teszi, mert egész eddigi életében úgy tudta, hogy egyke. Amikor véletlenül összehozza a sors az egykoron szebb napokat látott riporterrel (Coogan), megkéri, hogy segítsen megkeresni az elveszett fiút. Martin Sixmith már éppen azon van, hogy érfelvágás helyett az öngyilkosság kevésbé fájdalmas módját választja és ír egy könyvet az orosz történelemről. A férfi eleget tesz a felkérésnek, szaftos sztorit szimatolva le is szerződik kiadójával. A megbízatást kezdetben egyszerű munkaként fogja fel, mely reményei szerint visszahozza őt az élvonalba, később azonban már küldetésnek tekinti azt. 
A film egyik nagy erénye, hogy megtekintése után a szívszaggató jelző lesz az utolsó, ami eszünkbe jut, a másik pedig az, hogy a leplet elfogultság nélkül rántja le a múltról. Martin Sixmith könyvéből az eddig inkább humoros oldaláról ismert Coogan írt forgatókönyvet (egyben a film producere is) és ha már így alakult, akkor el is játszotta őt. Judi Dench esetében a jutalomjáték szó használatát kézlevágással büntetném, egyszerűen úgy jó, ahogy van. Kevés film van, amit idén ennyire szerettem volna, pedig se kalózok, se világűr, se karaoke.


