
Ébreszd fel az alvó oroszlánt!
Igen, szeretem Vincent Casselt. És igen, azt hittem, amihez köze van, csak jó lehet. És igen, tévedtem. Nem gondoltam, hogy lehet egy film olyan uncsi, hogy még az ő jelenléte sem csökkenti a nyűglődésemet. Nos, lehet. A Szépség és a Szörnyeteg ilyen.

A látvány első blikkre rendben van, de aztán nézed, nézed, és feltűnik, hogy ezt az erdőt már láttad valahol, aztán újra. Ágak ismétlik magukat. Bár tény, hogy szép ágak.
Azért a szörny elég bénára sikeredett. Talán emlékeztek még arra az osztályon aluli tv sorozatra, amelyben az eredeti történetet akkori napjainkba (80-as évek) helyezték át. A főszerepben Linda Hamilton és Ron Perlman. Esküszöm, az a szörnymaszk sem volt rosszabb ennél.
A kosztümök amúgy tisztességesen hozzák a mese-stílust. Már persze, ha csak az esztétikumot nézzük. Azt hagyjuk figyelmen kívül, hogy a történet az 1820-as években játszódik (az empire ruhák legalábbis erre engednek következtetni). Majd visszaugrunk egy szép nagyot, hogy kiderüljön, mitől is lett szörnyeteg a Szörnyeteg. Na, az már a XVI. század környéke. Hogy a szörny formaldehidben töltötte az eltelt évszázadokat, vagy az is az átok része volt, hogy jó sokáig legyen csúnya, azt nem tudjuk meg. Apropó, átok. Nem tudom eldönteni, hogy ez az erdő királya-őzsuta-arany nyílvessző kombó hozzátesz-e a klasszikus meséhez. Menza nyelven: nem tudom, hogy bukéja van, vagy stiches. És akkor még nem is említettem a Kutymákokat. Tudjátok, mit, döntöttem: stiches.
Megértem, hogy Vincent Cassel szeretett volna forgatni egy olyan filmet, amit a kiskorú gyermekei is megnézhetnek, de miért ezt?


