A zéró elmélet (The Zero Theorem), rendező: Terry Gilliam, szereplők: Christoph Waltz, Matt Damon, Mélanie Thierry, Lucas Hedges, angol-román-amerikai sci-fi, 107 perc, 2013. (16)
A boldogságtalantól ordítani
Christoph Waltz egy szál semmiben keresi az élet értelmét, de nem igazán találja, ezért köpenyt vesz magára és megpróbálja megtalálni a nagy semmit. Érdekes módon ez utóbbira sokkal nagyobb az esélye.
Nem szoktam aktualitást vinni egyetlen írásomba sem, éppen azért, hogy később visszaolvasva is minden az adott filmről szóljon, most azonban nem tudok ettől eltekinteni. A zéró elmélet tavaly szeptemberben mutatkozott be Velencében, ahol Arany Oroszlánra jelölték és azóta járja a világot. Hozzánk most jutott el és teljesen véletlenül a Csillagok között lesz az ellenfele a nézők kegyeiért folytatott versengésben. Az emberek eredendően mindenben a szépet, a jót keresik, igyekeznek magukból is kihozni a legtöbbet, amire egy nagyon szépen jövedelmező iparág épült az elmúlt néhány évtizedben. Még az sem baj, hogy közben lassan, de biztosan tönkreteszünk mindent, ami körülvesz minket. A 

Rengeteg rendező képes valamiről úgy filmet csinálni, hogy a vége semmi lesz, de csak kevesen képesek a semmit megfogni úgy, hogy abból valami szülessen. Hogy Gilliam csak magát ismétli, miközben másokat is utánoz? Lehet fintorogni, de számomra ez is csak azt bizonyítja, hogy részben már benne élünk abban, a mit a sci-fi műfaja még kegyesen jövőnek nevez. Mert milyen jó, hogy a pizza beszél hozzánk, de szexelni már csak valami nagyon bizarr göncben lehet, miközben a partner tök máshol van.


