
Szexbaleset
Művészetbe csomagolt pornó vagy pornóba csomagolt művészet? Gaspar Noé egyszer már kiverte a biztosítékot Cannes-ban. Úgy tűnik továbbra is tartja magát ahhoz, hogy filmjeiben a szexmentes jelenetekből legyen a kevesebb és a moziból kijőve már ne is nagyon emlékezzünk rájuk.

A Visszafordíthatatlanhoz hasonlóan az időben visszafelé haladunk egészen a szerelmes pár megismerkedéséig. A szereplők kiválasztásával Gaspar Noé elég nagy kockázatot vállalt: végre azt teszik, amit ő akar, csak megvan rá az esély, hogy tapasztalatlanságuk révén nem úgy. Az ezúttal is csak néhány oldalas forgatókönyv nem sokat javított a helyzeten. A szereplők különösebb instrukció nélkül tették a dolgukat, a rendező igazából csak a testhelyzetekbe, a pózokba szólt bele. Sajnos az előbb leírtak vonatkoznak a szexmentes jelenetekre is. A férfi szereplő nem sok érzelmet mutat, időnként kifejezetten ellenszenves, a nők meg lelkesek, de bénácskák. Amit nem mondanak ki a kapcsolatokról, a szexről és a szerelemről, azt kimondja helyettük a rendező és az operatőr, akik beletették magukat a filmbe. Van alkohol és drog is, ilyenkor jönnek a már jól bevált képi és zenei elemek.

Természetesen mindenkinek joga van ahhoz, hogy a dugást, mint művészetet adja el, aztán majd amikor sokadszorra is ezt teszi, azt fogják mondani a nézők: tudod, ő az, akinek annyit dugnak a filmjeiben. És akkor ő majd eldönti, hogy tényleg erre vágyott-e, a nézők pedig azt, hogy beülnek-e ezekre a filmekre a továbbiakban is. Egyébként pedig alkotó és a néző között van egy íratlan szabály: én nem ejakulálok az arcodba, te pedig cserébe nem ájulsz el. Tessenek betartani.


