
Történetek a mosógépből
A legújabb testamentum megírására azért van szükség, mert Isten egy kissé elszállt a saját dicsőségére. Életünket már-már olyan szinten pokollá teszi, hogy azt saját lánya, Ea sem nézheti tétlenül. Megérett az idő a változásra, a halandóság még soha nem volt ilyen vicces.

Ez az ártalmatlan tréfa megkérdőjelez mindent, amiben hiszünk, amiért vagyunk, de mivel vígjátékról van szó, ne várjunk a témában száraz teológiai okfejtéseket. Isten Ea után ered, számítógépe nélkül azonban nem sokat tehet, a csodatevés a négy fal között marad. Míg Ea egy hajléktalan segítségével elkezdi összeszedni a maga hat apostolát – akiknek külön-külön ismerkedhetünk meg a történetével -, Isten végre szembesülhet az általa létrehozott valósággal, ami számára felér egy hatalmas pofonnal.
A film első fele vicces és eredeti, az abszurd humor olyan mennyiségben és minőségben van jelen, amit leginkább a La Manche túloldaláról szoktunk meg, de aztán leül, a humor is egyre öncélúbbá válik, nevetésünk már nem mindig őszinte. Menet közben úgy dönt, nem akar szórakoztató valláskritika lenni, beéri azzal, hogy egy kedves és vicces mese okos gondolatokkal, drámai áthallással. Poelvoorde zseniális, de Yolande Moreaut és Pili Groynet is nagyon szerettem. A pap szerepében Johan Heldenberghet, az Oscar-jelölt Alabama és Monroe Monroe-ját láthatjuk, míg az apostolok között felbukkan a másik nagy belga nevettető, François Damiens és a francia mozi nagyasszonya, Catherine Deneuve is, utóbbi egy hatalmas hímgorilla (mások szerint orángután) társaságában.
A Legújabb testamentum Isten megismeréséhez az égvilágon semmilyen segítséget nem nyújt, megtekintése egészséges humorérzék és tolerancia megléte esetén ajánlott!


