

Nemrég ért véget a Showtime-on a sorozat harmadik évada, amiben hősünk még mindig olyan kemény, mint egy adag beton és a munkája még mindig az, hogy gazdag és sikeres hollywoodi emberek mocskos titkait mossa patyolattisztára. Ray Donovan (Liev Schreiber) mindezt rezzenéstelen arccal teszi. Ezt úgy kell elképzelni, hogyha kell, akkor hullákat ás el a sivatagban, de lazább napokon csak elég ha kiment egy híresnek tűnő sztárt egy kokainbotrányból annak érdekében, hogy a hiéna természetű újságírók előtt ne derüljön fény a titokra. Ray persze nem egy szuperképességű férfinak van beállítva, hanem egész egyszerűen gyakorlatiasnak és legalább annyira emberinek, mint maga a néző. Keveset beszél, tonnányi titok húzódik meg benne, elég praktikus és rugalmas, de egyes emberekkel ő is csak úgy ért szót, ha közben jelentőségteljesen tart egy baseballütőt a kezében.
Ez nem az a fajta munka, ami után hazaérve könnyen lehet válaszolni a feleségednek arra a kérdésre, hogy milyen volt a napod, drágám?, de Ray Donovan ettől még házas ember két kamaszgyerekkel (szigorúan egy fiú és egy lány leosztásban), aki a helyi lilaakácközben él a meglehetősen temperamentumos feleségével, Abby-vel (Paula Malcomson). A feleség karaktere minden évadban egy hatalmas és érthető vívódást él meg, mert bár látszólag mindenük megvan az idilli környezetben, a férje örökös titkaival és a férje szeretőinek árnyékával nehéz megküzdeni minden egyes napon, akkor is, ha belül mindketten tudják, hogy összetartoznak.

Központi szerepet kap a sorozatban a boksz-klub, ami a maga egyszerűségében remek díszletként üzemel, általában itt találkoznak össze a testvérek és nem feltétlenül azért, mert annyit edzenek, hanem mert ha valaki belekeveredett valamibe, akkor itt beszélik meg egy whisky társaságában, hogy Ray hogyan tudná őket kimenteni a bajból. Rendkívül nagy köztük az összetartás, ami sosem csap át érzelgős szeretet kimutatásba, de az összetartozás szinte kézzel tapintható.
A hétköznapi életüket azonban egyik nap megzavarja egy nem várt esemény: az apjuk, Mickey (Jon Voight) kiszabadul a börtönből és egyenesen feléjük tart. Bár elsőre rémültnek tűnik az összes családtag, gyorsan rájövünk, hogy ez a fajta félelem nem az apa keménységének szól. Mickey Donovan a legnagyobb jószándékkal sem nevezhető félelmetesnek. Még úgy sem, hogy a börtönből kivezető első útja egy paphoz viszi, akinek a szájába dugja egy fegyver csövét mielőtt meghúzná a ravaszt. De ez sem rémiszt meg minket, mert Mickey a legpitiánerebb gengszter, akivel valaha dolgunk volt. Öröm nézni minden utcán zajló üzleti tevékenységét és bár egyik nap a kurvák fenekéről szívja föl a kokaint és a legnagyobb maffiózókkal szürcsölgeti a kávét, addig kisstílűségének következtében a saját üveg piájával tölti tele az asztal alatt a kristálypoharát egy előkelő étteremben. Az egyik legfontosabb karaktere a sorozatnak, mert nagy feszültségeket szül önkéntelenül is Ray és a családja között. Az unokák és a fiai ugyanis mindig képesek újabb és újabb esélyt adni neki, hogy bizonyítsa helyét a családban, azonban Ray soha nem enged neki. Pedig Mickey-ben tényleg csak a jószándék munkálkodik, de akármibe fog, akár mekkora szívvel is csinálja, valahogy minden elromlik amihez hozzáér és mire a többi szereplő megbocsájtana neki, ő addigra már rég túltette magát a dolgon. 

A negyedik évad még arrébb van kicsit, a harmadik épphogy véget ért, de lehet izgulni rajta, hogy kik lesznek a következő vendégszereplők, ugyanis abban parádézik a sorozat. Nem elég, hogy a gyerekeket leszámítva, tényleg mindenki ízig-vérig tökéletesen hozza a karaktert és annak fejlődését, amivel bőven van is dolog (Jon Voight már meg is kapta érte a Golden Globe-díjat, Liev Schreiber meg a jelölést), de a legutóbbi évadban még a Deadwood zseniális színésze, Ian McShane is szerepelt, valamint Katie Holmes is. Persze kicsit túl megszokott már, hogy amint megjelenik egy kimagaslóan csinos lány, egy kicsit áttetszőbb selyemblúzban, arról azonnal tudni lehet, hogy előbb utóbb Ray mellett hajtja álomra a fejét, de ha nagyon őszinték akarunk lenni, akkor be kell valljuk, hogy ugyanennyire lennénk csalódottak, ha kihagynák ezt a mozdulatsort az események közül.
Ezek a karakterek legendává akarnak válni, már a sorozat címe is a nevükkel van fémjelezve, de az csak a készítőkön múlik, hogy meddig tudják fenntartani a néző érdeklődését. Jók a színészek, határozottan van kialakítva a miliő, csodás a díszlet, jól rajzoltak a karakterek, de nagyon okosan kell egyensúlyozni az elegáns gengszterek mocskának tengerében, hogy ne veszítsék el a gondosan felépített hitelességüket. A Ray Donovan egyelőre megüti a szintet, de néha kicsit rezeg az a közmondásos léc.
Az ütések kemények, a férfiszívek kérgesek, a női testek meztelenek, a levegő a drámától izzik, Ray Donovan meg kézen fogva vezet minket ebben a világban.


