
Egy francia klasszikus regény unalmas és izgalommentes megfilmesítése
Benoît Jacquot úgy érezte, el kell készíteni egy olyan regényadaptációt, amely az eddigi filmverzióknál hűségesebben követi Mirbeau könyvét. Ez a célkitűzés valamennyire sikerült is neki, bár egy jelentős változtatással pont a főszereplő jellemvonásába avatkozik be, eléggé megkérdőjelezhető módon.

Jacquot eredetileg Marion Cotillardot szerette volna a főszerepre, de ő nem ért rá, mert a Macbethet forgatta. Így végül Léa Seydoux kapta meg a szerepet, aki szinte pont annyi idős, mint a könyvbeli szereplő, a harmincas éveinek elején jár, papíron nem rossz választás. A férfi főszereplő a rutinos Vincent Lindon, aki már barázdált arcával hozza a kétes erkölcsű mindenest. Kettejük kapcsolata a film központi része, és hiába jó színészek mindketten, nincs közöttük kémia, hiába meregeti a szemét Lindon a film nagy részében, nem érezhető a vonzódás, a kezdetektől meglévő láthatatlan kapocs. Emiatt aztán nem is működik a film.
Pedig jó érzékkel adagolják a visszaemlékezéseket, jól követhető a szobalány jellemének fejlődése, életének kiemelkedő pillanatai és hullámvölgyei. Talán az egész film legemlékezetesebb pillanata, amikor a főszereplő élete legmélyebb pontjára ér, és a rendező jó szemmel egy Degas-képet komponál újra ennek bemutatására. 
Van ilyen film: amikor minden színész rendesen teszi a dolgát, a történet jól követhető, a díszletek és a jelmezek rendben vannak, az operatőr és a vágó tisztességesen dolgozik, a zene is szépen illeszkedik a filmbe, de valahogy mégsem lesz a közepesnél jobb a végeredmény. Összességében teljesen felesleges ez a film, inkább nézzük meg újra Buñuel változatát, vagy olvassuk el a regényt, mindkettővel jobban járunk.


