
Rosie Larsen meggyilkolásának esőáztatta, depressziós nyomozását a fél világ sírta végig a minőségi sorozatgyártás fedélzetén. Ha valaki magával ragadó rendőrpárosra vágyik egy nyomozós sorozatban, akkor egyértelműen pótolnia kell a The Killinget. Bár négy évad készült összesen és mindegyiket szeretjük, az első kettő összefüggő évadot tényleg vétek lenne kihagyni.
A nyomozós sorozatok nem az új spanyol viasz, elég komoly múltra tekintenek vissza; ha csak Columbo-t, Magmumot, Kojak-et, Jessica Fletchert, Poirot, végtelen számú Sherlock feldolgozást, Monkot, Rexet, Scooby Doo-t említek, még akkor sem vagyok a közelében annak a mennyiségnek, amit a tévé diktál.



Pedig a struktúra sem hozott meglepetést. Többször azt hisszük, hogy megtaláltuk a gyilkost, majd nyilván kiderül, hogy mégsem, és amikor felkerül az utolsó gyöngyszem is a szálra, akkor összeáll a kép és az álladat még napokig kapargatod föl a padlóról, a könnyeidet pedig a konvektoron szárítod. A szürkés, borongós hangulat teljesen letaszít a boldogság talajáról, itt tényleg mindenki szenved, esküszöm, hogy a legjobban Rosie Larsen járt, mert ő legalább már halott volt és így nem vegzálta senki. Közben meg többet esik az eső ebben a városban, mint egy arra szakosodott esőerdőben, mindezt azért, hogy garantáltan semmitől ne vidulhass föl. Az első évad végén olyan cliffhangerrel zártak, hogy azt nem hittük el; konkrétan nem hogy senki nem az volt, aminek látszott, hanem annak ellenkezőjének ellenkezője plusz egy. Itt aki csak levegőt vett valaha a vásznon az tuti, hogy szenved, nyomorék lesz, elhagyják, lelki válságba kerül, sír, megsebesül, elárulják, megverik, menekülnie kell…

Nagyon komplex személyiség, aki mindig kész a fejlődésre és a továbblépésre, azonban képtelen önmagától és a démonjaitól szabadulni. Megrekedt valahol és a legnagyobb ellenségét, a megszállottságot képtelen elkerülni, pedig már a magánélete, a vőlegénye és a fia bizalmi kapcsolata is ráment. Mindkét főszereplőnek igazi súlya és jelenléte van a képernyőn. Ráadásul képesek mindig úgy csavarni és fűzni a szálakat, hogy releváns tagjai legyenek a nyomozást kiadó történetnek.
A Gyilkosság egy első osztályú nyomozós sorozat, amit a kedvenceink közt tartunk számon, főleg a két főszereplő végett. Az első két évadot kötelezővé tenném, a másik kettőt pedig kötelezően ajánlottnak. Egy biztos csupán, a seattle-i Laura Palmer, azaz Rosie Larsen halott.


