
A Wayward Pines nem hoz semmi újat a sorozatozásban, hiszen egy misztikus kisváros fura történéseibe esünk bele, ami egyben egy negatív utópia, minden lépést rejtélyek és szépre nyírt tuják szegélyeznek, de ezzel együtt semmi olyan nem történik, amit ne láttunk volna még. Blake Crouch regényét adaptálta a FOX, aminek már a második évada is úton van, viszont őszintén szólva túléltük volna, ha már az első évad kimarad az életünkből.

A történet szerint Ethan Burke (Matt Dillon) elindul a címben szereplő városba, hogy két eltűnt nyomozót felkutasson. Érkezése azonban nem megszokott, ugyanis autóbalesetet szenved és amikor magához tér már Wayward Pines kórházában fekszik, egy teljesen kihaltnak tűnő épületben, ahol egy mosolygós, mégis rendkívül furcsa ápolónő (Melissa Leo) foglalkozik vele. Ethannek és a nézőknek is feltűnik, hogy valami nincs rendben ezen a helyen, minden annyira szokatlan és a normáltól eltérő. Ez az érzés csak tovább erősödik benne, amikor bemegy a városba és észreveszi, hogy az emberek rettent különösen viselkednek; álszentül kedves mindenki, mintha valami titkot szorongatnának a kezeik közt és mindenhol megfigyelés és lehallgatás alatt tartják az embereket.

A Wayward Pines lehetne egy nagyon izgalmas sorozat is, de annyi sebből vérzik, hogy kár lenne hozzá mentőt hívni. A történet bonyolultabbnak tűnik, de valójában nem az. Misztikus szeretne lenni, amit úgy ér el, hogy nem oszt meg velünk semmilyen információt; így könnyű titokzatosnak lenni, ez nem lett egy spanyolviasz, a nézőnek opciót sem adnak rá, hogy valami úton elinduljon és gondolatai legyenek arról, hogy mi történik, végül meg az egész megoldást elmondják egy hosszabb monológban, ami kicsit érdekes, de cseppet sem eredeti. Ráadásul annyira szaladnak a történettel, hogy a szereplőket nincs időnk megismerni, megszeretni, így nem lesz számunkra tétje semminek. Abszolút könnymentes marad a szemünkben bárki halála, inkább arra vannak rákoncentrálva, hogy túlmisztifikálják a város működését, de ez erőltetett lesz és a szektás íz megint nem vált ki túl sok szimpátiát.
A történet olykor átgondolatlannak tűnik, ráadásul az is nehezíti a dolgot, hogy a felénél jön egy teljes stílusváltás, amihez nem ártana alkalmazkodnia a sorozatnak, de már az alapkoncepcióval is voltak problémái. Izzad az erőltetettségtől itt-ott, pedig értjük mi, hisz a szánkba rágták, hogy az emberiséget akarja szimbolizálni kicsiben, a társadalmat, amit tudjuk, hogy nehéz nagy egészként irányítani és helyes utat felvázolni előttünk, mert olykor önmagunk legnagyobb ellenségei vagyunk.
Unalmas, sajnos végig unalmas, szinte egyszer sem emelkedik meg a hangulat, pláne hogy az izgulás helyett inkább csak ütjük a fejünket a falba, hogy miért viselkedik a szereplők fele ennyire logikátlanul. Olyan párbeszédekkel megy el az idő, amiben az egyik fél könyörög a másiknak, hogy bízzon benne, de bizonyítékot nem tár elé, pedig akkor jelentősen csökkenthetnék a felesleges szenvedésekre és veszekedésekre elpazarolt időt.
Mindemellett a Wayward Pines nem nézhetetlen és értjük az ideológiáját, tudjuk, hogy mi volt célja, de nem sikerült olyan izgalmasra, mint ahogy szerették volna. Pedig az egyik részt Antal Nimród rendezte és a producerek közt ott van M. Night Shyamalan, aki a Hatodik érzéket rendezte, de úgy látszik ez is kevés volt ahhoz, hogy valami igazán jó sorozatot kapjunk.


