

Damien Chazelle rendező, aki csupán 32 éves, megint egy olyan filmet készített, amiben a zenéé a főszerep. Nagy lehetett rajta a nyomás a Whiplash sikere után, de Ryan Gosling és Emma Stone segítségével hozott valami olyat a moziba, ami feltölt élettel és aminek érzései bekúsznak a néző bőre alá. Ráadásul a történet a legősibb, legegyszerűbb cselekménnyel rendelkezik, amiben az emberek álmokat kergetnek, majd belebotlanak bizonyos személyekbe és választás elé kerülnek, hogy tovább önmegvalósítsanak, vagy kössenek kompromisszumot és válasszák a szerelmet. A cél minden esetben a boldogság, csak soha nem tudjuk hogyan valósítsuk azt meg és ez a legnagyobb tét, mindig ezt kell eldönteni, hogy melyik utat válasszuk és megérik e az áldozatok amiket hoznunk kell.

Ehhez az egyszerű sztorihoz jön az, hogy közben szereplőink egyszer csak elkezdik végigénekelni Los Angelest és a legváratlanabb helyzetekben és színtereken perdülnek táncra. Modorosnak kéne hogy hasson ez a stílus, de valójában ki nem érezte még azt, hogy táncba kezdene a nyílt utcán örömében és amúgy a zene az, ami a legszomorúbb és legboldogabb pillanataikban is ott van velünk. Ráadásul nem profi énekesekről és táncosokról van szó, pont az esendőségük és a nem tökéletes mozdulataik és hangjuk az, ami képes még közelebb hozni ezt a világot, ami jelenetről jelenetre idézi meg az ’50-es évek filmes hangulatait. Azért nyúl vissza a túlromantizált múltba, hogy még jobban nyomatékosíthassa a jelent, ami utat nyit a jövőbe.

Ryan Gosling és Emma Stone már az Őrült, dilis, szerelemben is jó pár voltak és itt is imádjuk őket. Gosling humorban a Rendes fickókban látott paneleket hozza; az meg elismerésre ad okot, hogy a jelenetekben valóban ő zongorázott és nem használt dublőrt. J.K. Simmons is feltűnik egy kicsit a filmben és pont olyan seggfej személyisége van, mint a Whiplashben volt. A zene nem tökéletes, de Justin Hurwitznak így is sikerült pár olyan dalt hoznia, ami belemászik az ember fülébe és onnan a szívig meg sem áll.
A Kaliforniai álom már most egy csomó díjat tudhat magáénak a Torontói- és Velencei filmfesztiválokról is többek közt, ami nem meglepő, mert ritkán figyelsz ennyire az első percétől az utolsóig egy filmet, pláne ha abban ennyi giccs van. De hogy ne lenne benne, hiszen minden szerelem és minden álom maga is az, mielőtt testet öltene a valóságban.


