The Sinner 1. évad – kritika


The Sinner 1. évad – KRITIKA, készítő: Derek Simonds, szereplők: Jessica Biel, Bill Pullman, Christopher Abbott, amerikai dráma és thriller sorozat, 60 perc, 1. évad, 2017.

Az ártatlan bűnös

Jessica Bielről a Hetedik mennyország óta annyit tudunk, hogy hozzáment Justin Timberlake-hez, pedig kellemes látványt nyújt a színésznő a képernyőn. Most végre főszerepet kapott egy nyomozós sorozatban, ami elég nagy nézőszámot hozott, viszont annyi ilyet láttunk már, hogy nem tudott lenyűgözni. Az alapkoncepció az volt, hogy tudjuk ki a gyilkos, de nem tudjuk a miértet.

Pár évvel ezelőtt, főleg a skandináv hullámnak hála, nagy divatja lett azoknak a sorozatoknak, amik egy gyilkosságra koncentrálnak és a nyomozás során nem csak az esetre derül fény, de közben a nyomozók és az áldozat, illetve a gyilkos is erős karakterizációs folyamaton esik át, amiben megismerjük mindenki motivációját és lelki világát. Itt szoktuk meg azt is, amikor valami különleges kapcsolatot építenek föl a két nyomozópáros, vagy a rendőr és az elkövető között (például A hajsza). Ez általában mindig kellemesen homályos és pont annyira nyomasztó, hogy az atmoszféra magával ragadja a nézőt. A The Sinnerben is megvannak ezek a panelek; gyönyörűek a vágóképek, nyugtalanító a cselekmény, a részek végén cliffhangert kapunk, amik aztán más irányt vesznek, hogy megdolgoztassák a rejtéllyel a nézők agyát. Ha jól csinálják, akkor természetesen le tudják vele kötni az embert, mert türelmesen kivárjuk, amíg a kirakós minden darabja a helyére nem kerül, hogy végül egyben láthassuk a nagy képet. Nem tudni lesz e második évad, de az első, ami amúgy egy könyvadaptáció, le lett zárva és megkapjuk a kérdésekre a választ.

A The Sinner kérdése azonban abban tér el az átlagtól, hogy itt nem arra keresik a választ, hogy ki követte el a bűncselekményt, hanem, hogy miért. A sztori azzal kezdődik, hogy megismerünk egy lányt (Jessica Biel), aki békésen él férjével (Christopher Abbott a Csajokból) és kisgyermekével. Viszonylag normális kis családnak tűnnek, akik egyik nap strandolnak a vízparton. Az anyuka épp körtét hámoz a gyermekének, miközben előttük pár ismeretlen fiatal hangosan hallgatja a zenét a strandon és felszabadultan smárolgatnak meg élvezik magukat. Aztán a körtehámozó késsel a kezében Jessica Biel odarohan ezekhez a fiatalokhoz és rommá szurkálja az egyik srácot fényes nappal mindenki szeme láttára. Letartóztatják, meg a szokásos, ügy megoldva. Azonban az egyik öreg nyomozót (Bill Pullmann) nem hagyja nyugodni a miért kérdése. A végére akar járni, hogy egy látszólag teljesen normális nő miért követ el egy ennyire brutális gyilkosságot. Elsőre úgy tűnik Jessica Biel sem tudja, elmondása szerint sosem látta azt a fickót, akit megölt, de tudja, hogy megölte, vállalja a következményeket. A nyomozó azonban nem nyugszik és a főszereplőnővel együtt a végére járnak a dolognak. Itt aztán jön a rengeteg falshback, amiből megismerjük a lány traumáit és gyerekkorát, amiben fanatikusan vallásos anyjáé, beteg húgáé és a családalapítása előtti korszakáé a főszerep.

A The Sinerrel nagy gondok nincsenek. Jessica Bielben van annyi potenciál, hogy elvigye a sorozatot a hátán, de ez épp csak sikerül neki, bár szerencséjükre a nyomozóval együtt jól mozogtak a képernyőn és hiteles volt az egyre jobban elmélyülő baráti kapcsolatuk. Aztán jönnek azok a sablonok, amik már kicsit unalmasak ebben a műfajban: a nyomozó magánéletének bemutatása, amiben döcögő házasságát szadomazo szexszel próbálja menteni. Egyszóval a szokásos klisék, amik mind visszareagálnak a címre, azaz hogy az emberek bűnösök, viszont attól, hogy ezt tudják még nem feltétlenül értik és a feloldozást önmaguknak csak akkor adhatják meg, ha legalább saját maguknak meg tudják válaszolni a miértet.

Jól néz ki a The Sinner, mindenki komolyan veszi a feladatot, nem követnek el óriási bakikat benne, jó a pszicho-thriller felépítése, viszont nem sikerül egyéniséget adni a sorozatnak. Nem csak az eredetiség hiányzik belőle, de amit megvalósítanak, azt előtte már megcsinálták páran jobban. Valójában egy hosszabb filmet is ki lehetett volna hozni belőle ugyanezzel az eredménnyel, ez a nyolc rész épp nem lett csak túlhúzva. A második évadról egyelőre hallgatnak, ráadásul ez a történet le is zárta magát az viszont biztos, hogy Amerikában egyre nagyobb nézőszámot hozott hétről hétre.

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Kate Winslet 20 év után újból James Cameronnal forgat
Következő cikk Itt az új Woody Allen film előzetese