
Nagyon precíz és feszült sorozat volt a 2016-os O.J. Simpson-ügyet feldolgozó American Crime Story, ami nem véletlenül volt hatalmas siker. Nem hiába várta mindenki a Versace gyilkosságot feldolgozó folytatást, amit Penélope Cruzzal és Ricky Martinnal reklámoztak be és bár minőségi lett a kivitelezés, kicsit csalódottak voltunk, mert pont nem Versace megöléséről szól a második évad.
A címmel ellentétben, a sorozat központi figurája Andrew Cunanan, a fiatal, intelligens, kifinomult ízléssel bíró, homoszexuális sorozatgyilkos, aki attól vált közismertté, hogy ő lőtte le a világhírű divattervezőt, Gianni Versace-t. Az antológia sorozat második évada kilenc részen keresztül próbálja meg elmesélni, hogy egyrészt mi lehetett a fiú indítéka a gyilkosságokra, másrészt bemutatja mindegyik áldozatát. Ez már eleve nagy fordulat az első évadhoz képest, ahol valóban a címszereplőn volt a fókusz és egy korrekten feszes tárgyalótermi drámát kaptunk. Azt már korábban is hallani lehetett, hogy a Versace család elhatárolódik a sorozattól, amit túl giccsesnek és a valósággal nem feltétlenül megegyezőnek találtak. Arra azonban nem lehet panaszunk, hogy milyen minőséget szállított Ryan Murphy csapata, de nagyon változó volt a színvonala magának a történetnek. Azzal csavartak egyet a dolgon, hogy a gyilkosságokat nem időrendben mutatták meg, így egy kicsit olyan volt, mintha kirakóznánk. Néha dinamikusak voltak a történések, aztán meg belefulladt az önismétlés mocsarába, azt az érzetet keltve, hogy túl nagy fába vágták a közmondásos fejszét, miközben néha csak öncélú unalomba torkolltak részek.

A sorozat viszont ott sántikál feltűnően, hogy úgy tűnik, mintha nem lett volna elég alapanyaga a készítőknek és ezért sok helyen csak húzták a történetet. Valószínűleg ezért használták azt a technikát, hogy az áldozatokat is hagyták közelebbről megismerni, hogy ne csupán számolható hullák legyenek, hanem lássuk a kapcsolatukat a tettessel és a világgal és így még jobban megismerjük magát Cunanant is. Az utolsó részeknél még a fiú gyerekkorába is visszamegyünk, ahol egy lelki diszfunkcionalitásban szenvedő családot találunk, de ez is valahogy furcsán lesz beteges és nem egyértelműsít vagy okol, ami mindenképpen jó pont a sorozatnak. Inkább csak bemutat.


A feszültségből lehetett volna több és azt soha nem fogjuk megtudni, hogy a fiktív részekben mennyi az igazság, mert már nem kérdezhetjük meg a résztvevőket, de egy korrekt évad lett ez az American Crime Story-ból. Olyan jó nincs, mint az első, de még egy kategóriába is nehéz sorolni őket, valamit viszont nagyon tudtak a készítők, mert még ez az olykor elsuhanó vizuális giccs is tudott hiteles lenni.


