Szűzőrség (Blockers), rendező: Kay Cannon, szereplők: Leslie Mann, John Cena, Ike Barinholtz, amerikai vígjáték, 102 perc, 2018. (16)
Virgin alert!
Ami egy lánygyermeknek a nagy alkalom, az a szülő számára maga a rémálom. A Szűzőrség – melyben két apuka és egy anyuka az aggódás helyett a tettek mezejére lép – túlnő az olcsó poénokon, de ismeri a határait.
Nem tudom, ki hogy van vele, de számomra az egész Amerikai pite franchise-ban Eugene Levy, Jim (Jason Biggs) faterja volt a legszimpatikusabb. Ha nem is rezzenéstelen arccal, de egész jól viselte fia kilengéseit, ugyanakkor hajlandó volt saját magát is szénné égetni, ha úgy kívánta a dolog. Kismillió jobb-rosszabb vígjáték készült, ahol, ha nem is a szülő-gyerek kapcsolaton van a lényeg, de azért rendesen megjáratják a témát. Fiús apaként akár legyinthettem is volna, mondván, nem én lettem megszólítva, de adtam egy esélyt ennek a mozinak – a borzasztó cím és az előzetes ellenére -, és igazából nem bántam meg.
Merthogy a Szűzőrség „úgy általában” a szülői féltésről szól, illetve arról, milyen szinten vagyunk képesek magunkból idiótát csinálni gyermekeink erkölcseinek megvédése érdekében. Az amerikai kultúrában az iskolai báloknak különös jelentősége van (a fentebb már említett filmek zömében találkozhatunk vele). A mit veszek fel, kivel fogok menni fontos (?) kérdések, és ha ezeken sikeresen túljutottunk, akkor még mindig ott van a vajon elvesztem-e ezen jeles alkalomból a szüzességem problematikája. Julie, Sam és Kayla gyerekkori barátnők, szüleik úgyszintén jóban vannak. A lányok a nagy napra készülnek, ám egyikük laptopja online marad, amiből az egyébként is tiszta ideg apukák és anyukák megtudják, hogy a szüzesség elvesztése van betervezve estére. Elindulnak hát, és miközben minden eszközzel próbálják megakadályozni a deflorációt, kínosabbnál kínosabb dolgokban lesz részü(n)k. Kayla apja hiába egy hegyomlás (John Cena), mindenen elpityeredik, Samé pedig egy lúzer (Ike Barinholtz), aki kétségbeesetten próbálja elnyerni lánya bizalmát. Julie-t anyja (Leslie Mann) egyedül neveli és teljesen rátelepszik. A cél eljutni a felismerésig, hogy éppen ők nevelték lányaikat önállóságra, olyan emberré, aki képes felnőtt módjára komoly döntéseket hozni és azért felelősséget vállalni. Nehezen akar működni ez a bizalom, nem megy valami jól az elszakadás.
A túlaggódó szülők számára ez az éjszaka egyfajta terápiaként szolgál, melynek során – inkább később, mint előbb – szembesülnek saját hibáikkal (tévedéseikkel) és megpróbálják új alapra helyezni kapcsolatukat gyermekükkel. A cselekmény nem kizárólag a szex és a bulizás körül forog, hanem olyan témákat is érint, mint a felnőtté válás, a szülőktől való függetlenedés, a kollégiumi élet, önmagunk megtalálása és felépítése. A szülők a maguk eltérő attitűdjével legalább olyan fontos szereplők, mint a csajok. A Szűzőrség Kay Cannon első rendezése, íróként ő jegyzi a Tökéletes hang trilógiát és háromszor jelölték Primetime Emmyre A stúdió c. sorozatért. Filmje kellően friss és vicces, ügyesen adagolja a poénokat, a fiatal színésznők – Kathryn Newton és Gideon Adlon 21, Geraldine Viswanathan 23 éves – pedig meggyőzően alakítják a tiniket. Leslie Mann és Ike Barinholtz számára nem ismeretlen ez a terep és John Cena is beköszönt már néhány vicces szerep erejéig.
Bár nem ússzuk meg sem a hányást, sem a korai magömlést, sem más, kevésbé szofisztikált aktusokat, egyáltalán nem kell félni tőle, mert mindent összevetve egy szerethető, vicces, tavaszi mozi. Ja, és az egyik jelenetben látszik az a kerítés, amit Denzel barkácsol a Kerítésekben.
[…] Képek forrása: https://hetediksor.hu/2018/05/01/szuzorseg-kritika/ […]