
FUTTETENNE, AZAZ: CSAK LEGYINTS RÁ!
Mondhatni, “földönkívüli” életet járt be Carlo Pedersoli, olasz vízilabdázó, hétszeres úszóbajnok, rögbijátékos, pilóta, író, dalszerző, politikus, nagykövet, gyermekruha-tervező, feltaláló, akit nem utolsó sorban “csak” színészként, Bud Spencer néven ismert meg a nagyvilág. Nem véletlenül mondják, hogy talán ő az egyetlen, aki egyszeri élete alatt legalább “öt embernyit élt”. A magyar rendezésű portréfilm január 15-i ősbemutatóján jártunk.
Február végén soha nem látott archív felvételekkel, családi interjúkkal, sportolók és színészkollégák visszaemlékezéseivel tér vissza Bud Spencer a hazai mozikba. A legendás pofonosztogató egy kevésbé ismert oldalát és életművét ismerhetjük meg a filmben, ami bizonyára a legfanatikusabb rajongók számára is bőven tartogat meglepetéseket. Megtudhatjuk például, mikkel foglalkozott korábban, hogy hogyan alkotta meg magának a Bud Spencer nevet, és miért szeretett volna egy teljesen más név mögé bújni ezáltal. Hogyan tudott ilyen hatással lenni másokra, és egyáltalán milyen véletlen folytán került be a filmiparba?

Így talán nem is annyira meglepő az a kezdeményezés itthon, hogy Bud Spencer életéről dokumentumfilm készüljön. Király Levente rendező, újságíró 2014-ben saját költségén utazott Rómába, hogy interjút készíthessen gyermekkora meghatározó egyéniségével, de akkor még nem tudta, hogy ezt a találkozást egy 90 perces portréfilm fogja követni. Az elmúlt négy év alatt több mint negyvenöt interjút készített különböző emberekkel, amelyeket négy országban vettek fel.

A sok informatív tartalom mellett láthatók a jól ismert, bunyós filmjelenetek is, amelyek rendkívül dinamikussá teszik az alkotást. Már olyan korai epizódoknál is szembejönnek ezek, amikor Bud még teljesen mással foglalkozott, és ezek az életszakaszok megihletik a rendezőt abban, hogy valami odaillő filmjelenettel illusztrálja az eseménysort. Az eredmény igen humorosra, sőt, szenzációsra sikerült.

Hogy lássuk, mennyire hiánypótló ez a dokumentumfilm, mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy az olasz állam is hozzájárult a gyártási költségekhez, a magyar ősbemutató időpontját pedig az olasz külügyminisztérium oldalán is feltüntették. Ezekből a képkockákból kaphatunk egy olyan embert, akit talán mégsem ismertünk eléggé, de így valahol egy kicsit továbbra is bennünk él.


