
Craig Zahler, a séfből lett filmes kitalált egy olyan receptet, ami talán nem a legeredetibb, de a harmadik filmjénél a rendező nevének említése nélkül is rá lehet ismerni a kézjegyeire. Ez pedig a következő: fogj egy/több karaktert, mutasd őket sebezhetőnek és érzékenynek, építsd fel a karaktereket lassan, ahogy a cselekményt is, aztán szabadítsd el a poklot fizikai és lelki terror formájában úgy, hogy mindez egy pillanatra se legyen öncélú. Valamint biztosítsd a nézőt arról, hogy a pozitív oldal legalább annyira sokat fog veszíteni a történet során, mint a rosszfiúk. A Csontok és skalpok c. filmben egy westernbe oltott indián-horrort kapunk, a Brawl in Cell Block 99-ben (ami „szerencsére” magyarul a Büntető ököl címre hallgat) pedig egy börtönfilmbe ágyazott drámát láthattunk. Mindkettőben egy nő elrablása a cselekmény katalizátora. Zahler immáron harmadszorra is ezt a receptet követi, azzal az apró különbséggel, hogy bár itt a két főszereplő nőit nem rabolják el, mégis leginkább miattuk kényszerülnek „hőseink” az alvilágba menni.

Zahler nem szívbajos: három szálon indítja el a történetet, majd kb. félidőben egy negyedik szál is megjelenik. Egy türelmetlen néző itt fel is adná a film megtekintését, azonban a kitartóbb percek múlva megkapják azt, amire a film tulajdonképpen ki lett hegyezve: a pokoljárást. Mert hiába kellene ebből a filmjéből is egy keveset kivágni, tulajdonképpen nagyon jól működik a feszültségkeltés. Zahler remekül ért az érzelmi manipulációhoz. És nem csak annak szurkolhatunk, hogy hőseink éljék túl a dolgot, hanem egyúttal szinte könyörgünk azért, hogy fejlődjön a karakterük. 
Zahler harmadik filmje egyben a legdrágább: kereken 15 millió dollárba került. Mivel előzőleg valóban aprópénzből forgatott, így az sajnos meg is látszott az eredményen. Ez a mostani költségvetés viszont arra pont jó, hogy a b-filmes hangulat mellőzve legyen. Néha kifejezetten pofás beállításokkal operál, viszont jobb lett volna most is, ha filmje első felét feszesebbre vágja, mert hatalmasat kockáztat ezzel a lassú tempóval. De még ezzel együtt is el lehet mondani, hogy Zahler személyében olyan színfolt érkezett a filmvilágba, aki valóban érti és érzi a mozifilm fogalmát. Az biztos, hogy ő a 70-es években nagyon nagy szerzői filmes lett volna.


