
Egy antihős megszületése
A The Rain még mindig az egyik legerősebb young adult sorozat, hiszen egyszerre lovagolja meg a posztapokaliptikus tartalmak sikerhullámát és mesél egy újfajta morális berendezkedésről, ahol ember embernek farkasa és egyszerre mer hihetetlenül lassan építkezni, melynek célja a karakterívek kifejlesztése, ami ebben az évadban tökéletesre sikerült és még mindig van hova kiteljesedni.
A második évad ott folytatódik, ahol az első abbamaradt: a csapat próbál elmenekülni a laboratóriumból, ugyanis kiderült, hogy Rasmus a zero páciens, akin rengeteg kísérletet szeretnének elvégezni, amibe akár bele is halhat. Ennek részese Rasmus és Simone apja is, aki már gyerekkora óta kísérletezgetett a fiún és meg is lett a következménye: kifejlesztett egy szupervírust, ami intelligens, képes érzékelni a fenyegetést és bármit megtesz, hogy életben maradhasson. Így a gazdatestet is tudja irányítani és kíméletlenül lecsap nem csak az emberekre, hanem a természetre is. Nyoma mindenhol ott van, pusztulását fekete, égési sérülésekre hasonlító nyom jelzi.



A lassú építkezésnek köszönhetően még mindig maradt „wtf” pillanat a befejezésre is, így borítékolható a harmadik évad, hiszen akkora cliffhangerrel ér véget az utolsó rész, hogy ha ez beigazolódik, akkor már megint kezd kialakulni egy egészen másfajta társadalmi rend és a mostani posztkolonizáció törvényeit felülírhatja egy teljesen más szembenállás. A soundtrack ismét nagyon hangulatosan lett összeállítva, amire a jól megszokott dán atmoszféra is igen erősen rájátszik. Kicsit kezd biotechnicista apokaliptikus-jövős szériává avanzsálni – ez nekem kifejezetten tetszik -, ahol a tudomány és a spiritualitás kezd eggyé válni, mindezt beágyazva láthatjuk egy testvértörténetbe, ami igen sok réteget ad ennek a sorozatnak.
Ha még kimaradt volna az 1. évad:


