
A farm, ahol végünk
(A kritika teljesen spoilermentes, ahogy egyébként a film is.)
A kétezres évek második felében Sylvester Stallone saját kezébe vette két legikonikusabb karakterének sorsát, és rendezett nekik egy-egy meglepően jó „búcsúfilmet”. A philadelphiai bokszolót azóta kétszer láttuk a nagyvásznon, igaz csak mellékszerepben, most pedig, 11 évvel a negyedik filmje után John Rambo is újra bejelentkezett.
A film első bő hatvan perce sablonos mondatokat és képsorokat vonultat fel egymás után, amelyek mindegyike ismerős lesz más filmekből. Szinte minden jelenet közben meg lehet tippelni, hogy mi fog történni a következő percekben, és bárcsak a lottón lenne ennyi találatunk. Az első óra cselekménye javarészt arra fókuszál, hogy minden és mindenki a megfelelő helyre kerüljön, amikor az utolsó félórában elszabadul a pokol. Rambo farmján például van egy tökéletesen megépített és kivilágított alagútrendszer, mert a kis Johnnak valószínűleg szurikáta volt a jele az oviban. A film csupán annyival magyarázza ezt a létesítményt, hogy Rambo „kicsit dilis, és szeret ásni”, mi azonban vagyunk olyan sokatlátott mozis veteránok, hogy tudjuk, ez az alagút a látványos finálénak fog helyszínt biztosítani, mert semmi más nem indokolja a jelenlétét.
Talán a legfontosabb kérdés a film kapcsán, hogy volt-e erre egyáltalán szükség, és Adrian Grunberg rendezése nem igazán győz meg minket arról, hogy kellett nekünk egy ötödik Rambo. Ugyanakkor Sly tépje ki puszta kézzel a kulcscsontomat, ha hazudok, de én jól szórakoztam. Manapság, amikor minden második film két és fél, vagy akár három órát igényel az időnkből sokszor indokolatlanul, üdítő érzés egy 90 perces, old school akciómozit látni.
Összességében elmondható, hogy a Rambo V – Utolsó vér egy fölösleges, ám szórakoztató film, talán még a mozijegy árát is megéri, de most már az lenne a legjobb, ha Stallone teljesítené hőn szeretett karakterének legfőbb kívánságát, és békét hagyna neki.


