
Bús Brothers
Részben Magyarországon, magyar szakemberekkel forgott a film, melynek talán nincs is olyan jelenete, ami itt játszódott volna. Szomorú történet, szomorú színészekkel, szomorú zenével, szomorú nézőknek. Melankólia uralta poszt holokauszt mozi, mely küldetését részben teljesítve emlékeztet, ugyanakkor kevésbé marad emlékezetes.


A film alapjául szolgáló könyv írója, a londoni születésű Norman Lebrecht évekig Izraelben tanult és dolgozott, egész életében kulturális újságírással, elsősorban zenével foglalkozott. Tucatnyi könyvet írt, szépirodalmi pályafutása A nevek dalával kezdődött 2001-ben (53 évesen).
A kanadai rendező, François Girard életében és filmjeiben ugyancsak központi helyet foglal a zene, sokunk által ismert alkotása A vörös hegedű. A nevek dalában a zene a nagyszerű színészi játék fölé emelkedve uralja a vásznat, a cselekményt átszövő melankólia Howard Shore (A Gyűrűk Ura és A hobbit trilógia) fantasztikus munkájával válik teljessé. Maga a film azonban nem tud túlnőni saját korlátain, mert az egészből végül egy szomorú szemű Tim Roth marad meg a emlékezetünkben, aki megszállottan keres egy olyasvalakit, kinek élete sokkal izgalmasabb és komplexebb, mint az övé.


