
Avagy hogyan ne próbálj meg filmek alapján nyomozni
Hollywood szeret gyakran eljátszani azzal alapszituációval, hogy teljesen hétköznapi embereket kényszerítenek extrém helyzetekbe. Ilyenkor jellemzően hőseinkből előtörhet a túlélési ösztön, meg a zsigereikben megbújó Rambo, és sherlocki leleménnyel akár „simán” felgöngyölítenek egy gyilkossági ügyet is. Még ha ez nem is túl reális. Ez történik a Szerelemben, bűntényben főszereplőivel is, annyi kivétellel, hogy jelen esetben a készítők nagyobb hangsúlyt fektettek arra, mennyire inkompetens egy hozzá nem értő személy egy nyomozás folyamán.

Ha lecsupaszítanánk a sztorit és kivennénk a nyomozós vonalat, valójában egy romantikus vígjátékot kapnánk. És nagyon nem is kell a lecsupaszítás, mert hiába a „nyomok követésére” felfűzött történet, igazából ennek a két embernek a kapcsolati problémáin van a hangsúly. Jó persze emellett van emberrablás, lórúgás, zsarolás, titokzatos borítékok (amiből egyet hőseink is megszereznek, de hogy minek az a végére se derült ki.), meg egy szekta, akik esti viseletként pestis álarcot hordanak és meglehetősen érdekes szeánszokat tartanak.
Ami viszont elég fájó, mennyire gyengén megírtak a mellékszereplők, néhol alig pár kínos mondat marad nekik, végig a gerlepárnak jut az összes poén. Amúgy az akciók és és a látvány is rossz értelemben tévékompatibilisek (mert ez a határ mára teljesen elmosódott, gyakorlatilag nincs), ám itt ez azért is külön kritika, mert a járvány miatt vásárolták be a Netflixre, amúgy eredendően a filmszínházakba készült.
Szükség volt erre a filmre? Nem. Meg lett volna nélküle a világ, ha sose csinálják meg? Persze. Ettől függetlenül azért elnézőbb az ember, mert egy esti agyzsibbasztó mozinak megteszi minden apró-cseprőbb hibájával együtt, pláne úgy, hogy nem kellett érte kilépni lakásból.


