
Hóban, rosszban
Az időben és térben ugrálós, ugyanazt a jelenetet több szemszögből is bemutató mozik nagyon félre tudnak menni, de szerencsére ez itt most nem történik meg. Jóféle európai thriller ez bűnesettel, drámával, vágyakkal, félelmekkel, önvizsgálattal.
Az ember általában nem azért jár moziba, hogy az egyik mókuskerékből átüljön a másikba, ez persze nem jelenti azt, hogy a csavaros, elgondolkodtató történetek önként és dalolva száműznék magukat a rétegfilm kategóriába, hiszen olykor miért ne lehetne szórakozás éppen az agyunk megtornáztatása. A Bestiáda egyáltalán nem kvantumfizika, ahol az alapfelálláson agyaltak valószínűleg a legkevesebbet, ugyanis semmi más nem történik, minthogy egy nő eltűnik a hóesésben. Ebből még bármi lehet és lesz is, mert kiderül, hogy közvetlen vagy közvetett módon az összes szereplőnek köze van egymáshoz, így az eltűnt nőhöz is. Mivel az eltűnésnek előzménye, oka és következménye is van, a többiek életére, a köztük lévő viszonyok további alakulására is hatással bír.

A cselekmény úgy ugrál a térben és az időben, hogy közben a néző nem veszti el a fonalat, mert bár az egymásból következő dolgokat nem sorrendben kapjuk meg, a logika végig velünk van és vigyáz ránk. A központi téma a boldogságkeresés, a konfliktust jelen esetben pedig az okozza, hogy azt mindenki egy másik kapcsolatban igyekszik megtalálni. Az árulás, a megcsalás és a hazugság mellett fontos szerephez jut a félreértés, ezeket van, hogy előbb láttatják velünk, mint a szereplőkkel és van, hogy nem, a cselekményt a felismerés élménye (is) viszi előre.
A végeredmény egy izgalmas, az afrikai kontinensre is kikacsintó európai thriller, ahol a hófödte, kies francia vidék és a forró, mindig nyüzsgő, Abidjan jól kijönnek egymással. Egy bűneset köré épül fel, miközben egyforma esélyt kínál a véletleneknek, az ösztönöknek és a tudatos döntéseknek. Erkölcs, morál, varázslat, szellemvilág, mindenből kapunk egy keveset.


