WarriOrb – játékteszt


Fejlesztő: Not Yet; Kiadó: Not Yet, Maple Whispering Limited; Platform: PC, Nintendo Switch, Xbox One

A WarriOrb magyar fejlesztésű ügyességi játék átlagon felüli nehézségi fokozattal, ami sokakat elriaszthat, de a műfaj szerelmeseinek mindenképpen érdemes nekiveselkedni az „Ismeretlen Szellem” kalandjainak.

Rendkívül egyedi fantasy világban játszódó platformer akciójátékot sikerült összehozniuk a Not Yet fejlesztőinek. Történetének középpontjában egy nagyhatalmú démon szerepébe bújhatunk, akit labdatestbe zártak. Hogy mindezt ki és miért tette, az a spoilerek elkerülése végett maradjon hétpecsétes titok.

Szerencsére a WarriOrb nem veszi komolyan magát, bátran operál iróniával, mely humor gyakorlatilag végéig elkísér bennünket. Nagyszerű és változatos karaktereket ismerhetünk meg, mindegyikőjüknek van némi mondanivalója és valamennyien a sztori szerves részét képzik. Az azonban furcsa volt számomra, hogy mindegyikőjük valamiféle kitalált nyelven szólalnak meg. Sokszor a hümmögések és a nyekergések inkább bosszantók, mint sem érdekesek, de gyanítom, az alkotók a költséghatékony megoldás miatt dönthettek az ilyesfajta kommunikációs hanghatások mellett. Természesen szöveges szempontból emberi nyelven, így magyarul is élvezhetjük a hazai készítésű játékot.

A szintek felépítettsége alapvetően lineárisnak mondható, de ugyanakkor mellékküldetéseket is teljesíthetünk, melyeket jobb, ha mielőbb végigszenvedünk – ugyanis markunkat üthetik olyan jutalmak, amik főleg a folyamatosan nehezedő ellenfelek legyőzésekor jöhetnek kapóra. Ügyességi játék révén a legnagyobb bosszúságokat nem feltétlenül az ide-oda, olykor időzített ugrabugrálás és a csapdák jelentik, hanem az ellenségek legyűrése. Bármilyen fokozaton fogunk bele a pattogó labda kalandjaiba, az biztos, hogy nem lesz könnyű dolgunk, mire egyik szintről a másikra küzdjük magunkat.

A tárgyakat az ellenséges konfrontációk során érdemes használni, szinte majd’ minden harc, illetve a nehezebb (?) pályaakadály előtt belefuthatunk szökőkutakba, amikkel opcionálisan kiválaszthatjuk, hogy mely tárgyainkat akarjunk magunkkal vinni. Ezek között van olyan, mely átmenetileg a fegyverünket erősíti, újjáéleszt, az életerőnket tölti vissza vagy esetleg feléleszt a halálból.

Az irányítás pazar, de PC-n ajánlott kontrollerrel nekirugaszkodni a WarriOrbnak. Lebilincselő, gótikus és egyben meseszerű látványvilág tárul elénk, nagyszerű zenével és hanghatásokkal, továbbá változatos, kihívást jelentő pályákkal. Egyedüli hiányérzetem csak akkor támadt, mikor vissza akartam menni valamelyik korábbi szintre – elfeledett misszió miatt –, de szomorúan konstatáltam, hogy erre nincs esély. Mindenesetre az összképet számos filmes kikacsintás színesíti (pl. A mátrix, Az), melyeket a mozi- és videojáték rajongói egyaránt díjazni fognak. Játékélmény szempontjából kellemes meglepetés a WarriOrb, megvétele előtt érdemes kipróbálni a Prologue alcímre keresztelt demót is.

Legutóbb ezt értékeltük:

Kardfog kapitány és a varázs gyémánt – kritika

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A hét röhögései (365.)
Következő cikk 46 érdekesség a 46 éves Bradley Cooperről, aki tud franciául és főzni is