
Benicio del Toro mindösszesen kétszer lett csak Oscarra jelölve, a Trafficért megkapta, a 21 grammért végül nem. Utóbbit vettük elő, ami súlyos mozi, olyan játszótársakkal mint Naomi Watts, Sean Penn, már 2003-ban mindhárman tudták, hogy egy Alejandro G. Iñárritu rendezésben megéri szerepelni.

Az alkotók is tisztában lehettek azzal, hogy ide erős drámai színészek kellenek. Azt régóta tudjuk, hogy Sean Penn ennek a műfajnak az egyik legnagyobb mestere, Naomi Watts-ot is szívesebben látjuk komolyabb szerepekben, de az igazi meglepetés itt Benicio del Toro volt. Csak ritkán mondok ilyet, de Sean Penn-t is lejátszotta. (Ezért is megdöbbentő, hogy csak jelölést kapott).
„Azt mondják minden ember 21 grammot veszít a súlyából a halála pillanatában. 21 gramm. Egy marék ötcentes súlya. Egy kolibri súlya. Egy szelet csoki súlya.” (Azt azért el kell mondani, hogy hiába áldozta ennek a hipotézisnek egy bizonyos MacDugall nevű amerikai orvos a karrierjét, ez a feltevés tudományosan továbbra sincs bizonyítva).


„Mennyi a szeretet-, mennyi a bűntudat-, s mennyi a bosszú súlya?” Az a 21 gramm, ami lehet kevesebb, vagy több, attól függően, hogy ki mi alapján méri. Senkit sem lehet kizárólag jónak vagy rossznak látni vagy ítélni. Mi csak kiszolgáltatott apró pontokként sodródunk a változások és körülmények végtelen univerzumában. Én csak meg akartam mutatni ezeknek az embereknek a gyengeségeit és erősségeit anélkül, hogy ítélném őket, mert csak így tudják bemutatni azt, hogy mi is az emberi lét.” – Alejandro González Inárritu
A filmet két kategóriában jelölték Oscarra (Benicio del Toro – legjobb férfi mellékszereplő, Naomi Watts – legjobb női főszereplő), s bár a szobrot nem ők vitték haza, de alakításukat magunkkal visszük. Számos mozi készült már szétcsúszott életekről, sorsszerű találkozásokról, életről-halálról és a kettő közti földi pokolról, de aki valamennyire ismeri Inárritu munkásságát, az tudja, hogy ezt a témát nála jobban senki nem közvetítheti felénk. Ő aztán nem sajnálja sem az időt, sem a celluloidot, hogy a dolgok legmélyére nézzen. Rendesen be tudja darálni a nézőt, már aki fogékony a lassú filmek iránt.
Az előző kötelező darab:


